Według nowego raportu Direct Marketing Association, 2015 Statistical Fact Book, czterech na pięciu marketerów zamierza w ciągu najbliższego roku zwiększyć wydatki przeznaczane na kampanie cyfrowe.
Znaczna część z nich (45%) zamierza skupić się na social media marketingu, który uznawany jest za obszar oferujący największe możliwości. Na drugim miejscu pod tym względem znalazł się emailing (40%).
Komunikacja emailowa uchodzi wśród marketerów nie tylko za najskuteczniejszą metodę działania w Internecie, lecz również za metodę najprostszą. Na przeciwnym biegunie pod względem trudności wykorzystania znalazły się media społecznościowe.
Direct Marketing Association prognozuje dalszy wzrost aktywności konsumentów w Internecie i rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych w robieniu zakupów. W ciągu ostatniego roku aż 149 milionów dorosłych Amerykanów dokonało zakupu online.
Wyzwaniem dla marketerów pozostaje skuteczne zbieranie i wykorzystywanie danych o klientach. Za najważniejsze cele w tym zakresie marketerzy uważają lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów (53%) i pozyskanie nowych klientów (51%).
Odpowiedz