Co trzeci amerykański sklep chce korzystać z Beaconów

Coraz powszechniejsze stosowanie technologii Beacon, rosnąca popularność płatności mobilnych i dynamiczny rozwój Internetu Rzeczy – tak według Deloitte wygląda przyszłość marketingu.

Beacony coraz powszechniejsze

Prawie ⅓ amerykańskich sklepów rozważa wprowadzenie technologii Beacon jeszcze przed końcem 2015 roku. W Wielkiej Brytanii urządzenia te chce zainstalować 15-20% sprzedawców- wynika z raportu The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2015.

45% posiadaczy smartfonów z Wielkiej Brytanii deklaruje, że chce otrzymywać wiadomości od sklepów. 33% przyznaje natomiast, że spersonalizowane komunikaty wpływają na ich decyzje zakupowe.

 

Wzrost zakupów przez smartfony

Według Deloitte rok 2015 przyniesieprzełom pod względem płatności dokonywanych w sklepach stacjonarnych za pomocą telefonów komórkowych. Około 5% spośród 600 milionów smartfonów wyposażonych w tryb NFC będzie wykorzystywanych przynajmniej raz w miesiącu do przeprowadzania transakcji w sklepie tradycyjnym – oznacza to wzrost takich zakupów o ponad 1 000%.

 

Dalszy rozwój Internetu Rzeczy

Deloitte przewiduje, że w roku 2015 w obiegu pojawi się miliard nowych urządzeń Internet of Things. Oznacza to wzrost o 60% w stosunku do roku 2014.  Sprzęt komputerowy obsługujący Internet Rzeczy ma osiągnąć wartość 10 miliardów dolarów, a usługi wykonywane za pośrednictwem IoT – ok. 70 miliardów dolarów.

Internet Przedmiotów (lub Internet Rzeczy, ang. Internet of Things, IoT) zakłada połączenie w sieć wszelkich rodzajów urządzeń – okularów, samochodów, sprzętów RTV i AGD, a nawet ubrań – i pozwala na komunikację między nimi.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>