Czołowe amerykańskie firmy, obecne w rankingu Fortune 500, coraz wyraźniej dostrzegają korzyści jakie daje automatyzacja kampanii marketingowych. Jeszcze w 2013 roku z MA korzystało tylko 25% spośród nich, obecnie wskaźnik ten wynosi już 59% – informuje portal ClickZ.
Fortune 500 to coroczny ranking 500 największych amerykańskich przedsiębiorstw, klasyfikowanych według przychodów brutto.
Między rokiem 2013 a 2015 poziom wdrożenia systemów Marketing Automation wśród tych firm wzrósł o 34%.
W kolejnych miesiącach i latach przewidywany jest dalszy wzrost tego trendu. Wynika to m.in. z pozytywnych skutków automatyzacji, o jakich mówią marketerzy, którzy wdrożyli to rozwiązanie. Jedna z firm należąca do segmentu Fortune 500 ujawniła, że po wprowadzeniu Marketing Automation wskaźniki klikalności jej kampanii e-mailingowych (click-through rates) wzrosły o 165%!
Według ClickZ, stopień wdrożenia Marketing Automation w firmach obecnych w rankingu Fortune 500 i tak nie dorównuje poziomowi zastosowania MA w wielu innych sektorach rynku. Przykładem mogą być tu firmy z rynku usług SaaS (Software as a Service) – wśród 19 największych z nich tylko jedna nie wdrożyła jeszcze Marketing Automation.
Odpowiedz