Firma Software Advice przeprowadziła badanie wśród małych, amerykańskich przedsiębiorstw planujących zainwestowanie w system Marketing Automation. Okazało się, że dużą część z nich stanowią firmy z branży nieruchomości (37%). Na drugim miejscu znaleźli się przedstawiciele consultingu (11%).
Automatyzacja kampanii marketingowych nie jest już tylko rozwiązaniem przeznaczonym dla dużych firm i korporacji. Coraz częściej sięgają po nią również małe i średnie przedsiębiorstwa. Trend ten, widoczny zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, obecny jest też w Polsce (w odpowiedzi na to zapotrzebowane powstała nawet specjalna wersja systemu iPresso Marketing Automation dedykowana mniejszym firmom, czyli iPresso Express).
W badaniu przeprowadzonym przez Software Advice wzięły udział przedsiębiorstwa planujące wprowadzenie MA. 98% z nich stanowiły te, które nigdy wcześniej nie używały tego rozwiązania, a pozostałe 2% korzystały już z automatyzacji, lecz zainteresowane były innym, lepszym rozwiązaniem w tym zakresie.
Z jakich rozwiązań marketingowych korzystają te przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem automatyzacji? 47% spośród wciąż używa metod manualnych przy zarządzaniu marketingiem, 17% wykorzystuje oprogramowanie dedykowane ich branży, 15% posługuje się systemami CRM, a 8% narzędziami do e-mail marketingu.
Jak się jednak okazuje, narzędzia te nie są wystarczająco skuteczne i skłaniają marketerów do poszukiwania lepszych rozwiązań. Najczęściej wymienianymi motywami stojącymi za rozważaniem wprowadzenia Marketing Automation są:
- potrzeba lepszego zarządzanie leadami – 27%,
- brak zadowolenia z dotychczasowych narzędzi – 15%,
- potrzeba posiadania lepszych funkcjonalności lub ich większej liczby – 13%,
- rozwój firmy – 10%.
Do najbardziej cenionych przez małe firmy funkcji Marketing Automation należą:
- zarządzanie bazą kontaktów – 74%,
- e-mail marketing – 55%,
- monitoring kontaktów – 43%,
- zautomatyzowane kampanie marketingowe – 39%,
- follow-up – 38%,
- raportowanie / analityka – 24%.
Eksperci przewidują, że dzięki tak szerokiemu zakresowi pożądanych funkcjonalności, automatyzacja będzie wprowadzana w coraz większym zakresie zarówno w dużych firmach, jak i w małych oraz średnich przedsiębiorstwach.
Odpowiedz