Google wprowadził największą od dwóch lat zmianę w algorytmie swojej wyszukiwarki. Sprawi ona, że w wynikach wyszukiwania na smartfonach faworyzowane będą te strony internetowe, które przystosowane są do urządzeń mobilnych.
21 kwietnia Google wprowadza „mobile friendliness” do grona około 200 elementów wpływających na miejsce w rankingu wyszukiwania. Przełoży się to na lepsze pozycje tych stron, które dostosowane są do smartfonów i tabletów oraz spadki tych, które takiego rozwiązania nie posiadają.
Zważywszy, że w Polsce tylko około 5% firm posiada strony w wersji mobilnej (źródło: M-commerce w praktyce, mGenerator), zmiany te mogą poważnie wpłynąć na pozycję poszczególnych przedsiębiorstw.
Za wprowadzanymi modyfikacjami algorytmu Google’a stoi gwałtownie rosnąca w ostatnich latach popularność smartfonów i tabletów. W 2014 roku w USA z urządzeń mobilnych korzystało już 134 miliony osób, czyli o 100 milionów więcej niż w roku 2010.
W celu sprawdzenia, czy dana strona lub e-sklep jest dostosowany do nowego algorytmu, wystarczy skorzystać z testu przygotowanego przez Google.
Odpowiedz