Strona główna » Rosną inwestycje w programmatic marketing

Rosną inwestycje w programmatic marketing

Rosną inwestycje w programmatic marketing

75% marketerów pracujących dla czołowych europejskich marek planuje w okresie najbliższych 6-12 miesięcy mocniej zainwestować w programmatic marketing, czyli zautomatyzowaną formę reklamy pozwalającą na dotarcie ze spersonalizowanym komunikatem do ściśle określonej grupy odbiorców (źródło: Infectious Media).

Według prognoz firmy Magna Global, światowa wartość sprzedaży z wykorzystaniem tych rozwiązań osiągnie w 2017 r. 32,5 mld dolarów.

Programmatic marketing to określenie działań reklamowych, do których zalicza się m.in. Real-Time Bidding, retargeting i rekomendacje produktów na stronach internetowych. Ich skuteczność opiera się na automatyzacji, działaniu w czasie rzeczywistym, personalizacji oferty reklamowej i systemie aukcyjnym.

W przypadku Real-Time Biddingu zakup powierzchni reklamowej odbywa się automatycznie podczas aukcji przeprowadzanych indywidualne dla każdej pojedynczej odsłony danej reklamy, a cały proces zakupowy przebiega w czasie rzeczywistym – dosłownie w ułamku sekundy. Rozwiązanie to jest coraz powszechniej stosowane na całym świecie. Jego popularność rośnie także w Polsce – według ankiety przeprowadzonej przez IAB Polska z Real-Time Biddingu korzysta już 61% reklamodawców i 70% usługodawców.

Według Infectious Media, aż 75% marketerów planuje w ciągu najbliższych 6-12 miesięcy zwiększyć swój budżet na działania programmatic marketing. Za największe korzyści płynące z zastosowania tego modelu uchodzą:

  • wzrost sprzedaży (75%),
  • spersonalizowana komunikacja (65%),
  • możliwość wykorzystania danych z systemów CRM (65%).

55% ankietowanych uważa, że zaletą tego rozwiązanie, jest możliwość zintegrowania go z wielokanałowymi kampaniami marketingowymi online i offline.

Mimo rosnącego zainteresowania programmatic marketing, dla niektórych marketerów temat ten nadal pozostaje nieco tajemniczy. 85% chce dowiedzieć się więcej o tworzeniu strategii takich działań, 65% zdobyć informacje o najważniejszych graczach na rynku, a 55% poznać skuteczne sposoby, w jakie model ten stosowany jest przez inne firmy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.