57% polskich konsumentów deklaruje, że w bieżącym roku będą częściej robili zakupy w sklepach internetowych niż w tradycyjnych (nie uwzględniając kupna żywności), a 48% zamierza zwiększyć swoje wydatki na zakupy online – wynika z ankiety przeprowadzonej przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.
Czy rok 2015 będzie przełomowy dla polskiego rynku e-commerce? Mogą na to wskazywać statystyki płynące z badań ARC Rynku i Opinii.
Wynika z nich, ze ponad połowa badanych (57%) zamierza robić zakupy w sklepach online częściej niż w tych tradycyjnych (nie dotyczy to jedynie żywności i biletów), a 48% planuje zwiększenie swojego budżetu na zakupy w sieci.
Najchętniej kupowane w sieci produkty to:
- odzież i obuwie,
- artykuły wyposażenia domu,
- sprzęt elektroniczny i komputerowy,
- książki,
- kosmetyki.
Jeżeli chodzi o formy dostawy towarów to najwięcej osób korzysta z usług kurierów, a w dalszej kolejności z odbioru przesyłek w placówce pocztowej. Na kolejnych pozycjach znalazł się odbiór towaru w paczkomacie lub sklepie sieciowym.
Badanie wykazało też, że zakupom w sieci wciąż towarzyszą różnego rodzaju obawy konsumentów. Najwięcej zastrzeżeń wzbudza ryzyko otrzymania towaru niezgodnego z zamówieniem (56%) lub uszkodzonego (48%), a także próby oszustwa (46%).
Odpowiedz