blog iPresso Marketing Automation

Personalizacja i aplikacje mobilne zdominują przyszłość marketingu

Do roku 2017 aplikacje mobilne zostaną pobrane na smartfony i tablety ponad 268 miliardów razy, generując obroty w wysokości 77 mld dolarów i stając się tym samym najpopularniejszym rozwiązaniem cyfrowym na świecie. Ich przeciętny użytkownik będzie każdego dnia udostępniał dane na swój temat ponad 100 różnym aplikacjom (źródło: Gartner).

Aplikacje mobilne będą nie tylko coraz chętniej wykorzystywanym przez konsumentów rozwiązaniem, lecz również cennym źródłem danych dotyczących ich zwyczajów, upodobań, cech i zachowań.

Informacje tego rodzaju  są coraz częściej udostępniane przez użytkowników, którzy w zamian otrzymują bardziej dopasowane do siebie oferty i rekomendacje:

  • 53% osób robiących zakupy online twierdzi, że personalizacja jest dla nich korzystna,
  • 45%  konsumentów woli robić zakupy poprzez te strony, które zapewniają im spersonalizowane rekomendacje,
  • 57% konsumentów podaje swoje dane osobiste jeżeli w zamian otrzymują określone korzyści,
  • Spersonalizowane reklamy mają 10-krotnie lepszą konwersję niż zwykłe kreacje (źrodło: Invesp),
  • 57% konsumentów chce pozostawić swoje dane na stronie internetowej pod warunkiem, że zostają one wykorzystane w odpowiedzialny sposób (źródło: Janrain)
  • Ponad 60% konsumentów docenia fakt, że sklepy internetowe zapamiętują ich dane osobowe i informacje dotyczące płatności, co pozwala na przyspieszenie transakcji (źródło: Capgemini).

Trend ten oznacza, że firmy chcące pozyskać nowych i utrzymać dotychczasowych klientów będą musiały postawić na spersonalizowaną komunikację nastawioną na konkretnych odbiorców.

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz