Do roku 2017 aplikacje mobilne zostaną pobrane na smartfony i tablety ponad 268 miliardów razy, generując obroty w wysokości 77 mld dolarów i stając się tym samym najpopularniejszym rozwiązaniem cyfrowym na świecie. Ich przeciętny użytkownik będzie każdego dnia udostępniał dane na swój temat ponad 100 różnym aplikacjom (źródło: Gartner).
Aplikacje mobilne będą nie tylko coraz chętniej wykorzystywanym przez konsumentów rozwiązaniem, lecz również cennym źródłem danych dotyczących ich zwyczajów, upodobań, cech i zachowań.
Informacje tego rodzaju są coraz częściej udostępniane przez użytkowników, którzy w zamian otrzymują bardziej dopasowane do siebie oferty i rekomendacje:
- 53% osób robiących zakupy online twierdzi, że personalizacja jest dla nich korzystna,
- 45% konsumentów woli robić zakupy poprzez te strony, które zapewniają im spersonalizowane rekomendacje,
- 57% konsumentów podaje swoje dane osobiste jeżeli w zamian otrzymują określone korzyści,
- Spersonalizowane reklamy mają 10-krotnie lepszą konwersję niż zwykłe kreacje (źrodło: Invesp),
- 57% konsumentów chce pozostawić swoje dane na stronie internetowej pod warunkiem, że zostają one wykorzystane w odpowiedzialny sposób (źródło: Janrain)
- Ponad 60% konsumentów docenia fakt, że sklepy internetowe zapamiętują ich dane osobowe i informacje dotyczące płatności, co pozwala na przyspieszenie transakcji (źródło: Capgemini).
Trend ten oznacza, że firmy chcące pozyskać nowych i utrzymać dotychczasowych klientów będą musiały postawić na spersonalizowaną komunikację nastawioną na konkretnych odbiorców.
Odpowiedz