Rok 2014 w social mediach. Jakie tematy były najpopularniejsze?

Mistrzostwa świata w piłce nożnej były najchętniej komentowanym tematem na Facebooku i Twitterze w mijającym roku. 

Facebook ujawnił raport Year in Review zawierający informację o najpopularniejszych tematach poruszanych w serwisie w roku 2014. Pierwsze miejsce zajęły mistrzostwa świata w piłce nożnej, a w dalszej kolejności znalazły się następujące tematy:

  • wirus Ebola,
  • wybory prezydenckie w Brazylii (reelekcja Dilmy Rouseff),
  • Robin Williams,
  • Ice Bucket Challenge (akcja mająca podnieść świadomość na temat stwardnienia zanikowego bocznego),
  • Konflikt w Strefie Gazy,
  • Malaysia Airlines,
  • Super Bowl (finał ligi futbolu amerykańskiego),
  • Michael Brown/Ferguson (zamieszki w Stanach Zjednoczonych),
  • Igrzyska olimpijskie w Sochi.

Mundial zdominował też Twitter’a, któremu fani, federacje piłkarskie, zawodnicy i media poświęcili 672 miliony tweetów. Popularnością cieszyły się również takie hashtagi jak:

  • #BringBackOurGirls (dotyczące porwania licealistek w Nigerii),
  • #IndyRef (szkockie referendum niepodległościowe),
  • #occupycentral i #UmbrellaRevolution (związane z protestami w Hong Kongu),
  • #BlackLivesMatter (protesty antyrasistowskie w USA).

Na YouTube mamy natomiast akcent polski – najpopularniejszym filmem był Mutant Giant Spider Dog umieszczony na kanale SA Wardega. Kontrowersyjny żart o zmutowanym psie-pająku wyświetlono już ponad 118 milionów razy.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>