Mistrzostwa świata w piłce nożnej były najchętniej komentowanym tematem na Facebooku i Twitterze w mijającym roku.
Facebook ujawnił raport Year in Review zawierający informację o najpopularniejszych tematach poruszanych w serwisie w roku 2014. Pierwsze miejsce zajęły mistrzostwa świata w piłce nożnej, a w dalszej kolejności znalazły się następujące tematy:
- wirus Ebola,
- wybory prezydenckie w Brazylii (reelekcja Dilmy Rouseff),
- Robin Williams,
- Ice Bucket Challenge (akcja mająca podnieść świadomość na temat stwardnienia zanikowego bocznego),
- Konflikt w Strefie Gazy,
- Malaysia Airlines,
- Super Bowl (finał ligi futbolu amerykańskiego),
- Michael Brown/Ferguson (zamieszki w Stanach Zjednoczonych),
- Igrzyska olimpijskie w Sochi.
Mundial zdominował też Twitter’a, któremu fani, federacje piłkarskie, zawodnicy i media poświęcili 672 miliony tweetów. Popularnością cieszyły się również takie hashtagi jak:
- #BringBackOurGirls (dotyczące porwania licealistek w Nigerii),
- #IndyRef (szkockie referendum niepodległościowe),
- #occupycentral i #UmbrellaRevolution (związane z protestami w Hong Kongu),
- #BlackLivesMatter (protesty antyrasistowskie w USA).
Na YouTube mamy natomiast akcent polski – najpopularniejszym filmem był Mutant Giant Spider Dog umieszczony na kanale SA Wardega. Kontrowersyjny żart o zmutowanym psie-pająku wyświetlono już ponad 118 milionów razy.
Odpowiedz