8 na 10 Polaków posiadających dostęp do Internetu przynajmniej część prezentów kupi w tym roku online, a tylko 17% całkowicie wyklucza taką możliwość – wynika z badań instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.
Najczęściej wymienianym powodem nabywania prezentów pod choinkę w sieci jest wygoda tej formy zakupów. Polacy sądzą również, że zakupy w Internecie są tańsze niż w sklepach stacjonarnych (uważa tak 67% respondentów). 43% ankietowanych uznało natomiast, że w sklepach online dysponują większym wyborem towarów.
Badanie potwierdza jednocześnie, że Polacy często wybierają się do sklepów tradycyjnych, żeby obejrzeć interesujące ich przedmioty lub przymierzyć ubrania, po czym nabywają je Internecie. Taką metodę robienia zakupów stosuje prawie 80% ankietowanych.
Do najczęściej kupowanych w sieci prezentów należą m.in.:
- kosmetyki (56%),
- książki (50%),
- słodycze (49%),
- zabawki (45%).
Ci, którzy preferują zakup prezentów w sklepach stacjonarnych jako powody takiego wyboru wymieniają najczęściej chęć osobistego obejrzenia produktów oraz obawę, że nabyty w sieci prezent może być uszkodzony albo niezgodny z zamówieniem.
Odpowiedz