Social media 2014 – jak firmy używają mediów społecznościowych?

Z opublikowanego właśnie badania Hootsuite Social Business Benchmark wynika, że media społecznościowe są dla marketerów kluczowym kanałem promocji marki i angażowania konsumentów. 

Wciąż jednak pojawiają się nowe wyzwania związane ze strategią korzystania z social mediów i czerpania z nich namacalnych korzyści.

Po przepytaniu 750 przedstawicieli firm, Hootsuite przedstawił następujące wnioski:

  • 88% respondentów twierdzi, że media społecznościowe są ważne dla zachowania przewagi konkurencyjnej.

  • 40% osób przyznaje, że dane pozyskane z mediów społecznościowych są wykorzystywane przez firmę do uzyskania zysku.

  • Dla 60% wyzwaniem było odpowiednie wykorzystanie zgromadzonych danych.

  • Niemal trzy czwarte ankietowanych (72%) sądzi, że stopień wykorzystania mediów społecznościowych w poszczególnych działach firmy wzrasta.

  • 62% respondentów przyznaje, że ma trudność z sformułowaniem strategii działania w mediach społecznościowych.

  • Większość przepytanych osób (84%) uważa, że wartością jaką firma może uzyskać z social mediów jest poprawa relacji z aktualnymi klientami.

  • Inną często wymienianą wartością jest możliwość budowy pozytywnego wizerunku firmy (81%).

  • 73% ankietowanych pozytywnie ocenia rolę mediów społecznościowych jako platformy dającej możliwości reakcji na pytania czy zażalenia klientów.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>