Social media 2014 – jak firmy używają mediów społecznościowych?

Z opublikowanego właśnie badania Hootsuite Social Business Benchmark wynika, że media społecznościowe są dla marketerów kluczowym kanałem promocji marki i angażowania konsumentów.
Wciąż jednak pojawiają się nowe wyzwania związane ze strategią korzystania z social mediów i czerpania z nich namacalnych korzyści.
Po przepytaniu 750 przedstawicieli firm, Hootsuite przedstawił następujące wnioski:
88% respondentów twierdzi, że media społecznościowe są ważne dla zachowania przewagi konkurencyjnej.
40% osób przyznaje, że dane pozyskane z mediów społecznościowych są wykorzystywane przez firmę do uzyskania zysku.
Dla 60% wyzwaniem było odpowiednie wykorzystanie zgromadzonych danych.
Niemal trzy czwarte ankietowanych (72%) sądzi, że stopień wykorzystania mediów społecznościowych w poszczególnych działach firmy wzrasta.
62% respondentów przyznaje, że ma trudność z sformułowaniem strategii działania w mediach społecznościowych.
Większość przepytanych osób (84%) uważa, że wartością jaką firma może uzyskać z social mediów jest poprawa relacji z aktualnymi klientami.
Inną często wymienianą wartością jest możliwość budowy pozytywnego wizerunku firmy (81%).
73% ankietowanych pozytywnie ocenia rolę mediów społecznościowych jako platformy dającej możliwości reakcji na pytania czy zażalenia klientów.