Strona główna » Jak Beacony wspierają handel, marketing i… festiwale muzyczne?

Jak Beacony wspierają handel, marketing i… festiwale muzyczne?

Jak Beacony wspierają handel, marketing i… festiwale muzyczne?

Technologia Beacon znajduje zastosowanie już nie tylko w handlu i marketingu, lecz również podczas wydarzeń sportowych i muzycznych. W Stanach Zjednoczonych można się nawet spotkać z opinią, że „2014 to rok Beaconów”.

witaj beaconBeacony w supermarketach…

Tym, co wyróżnia technologię Beacon jest oferowana przez nią możliwość połączenia działań w Internecie z relacjami z klientami w świecie offline.

W USA urządzenia tego typu zostały już wprowadzone m.in. w setkach supermarketów takich sieci jak Safeway czy Giant Eagle.

Beacony te wysyłają powiadomienia za pomocą powiązanych ze sobą aplikacji zainstalowanych wcześniej na smartfonach klientów (takich, jak np. Epicurious, służący m.in. do tworzenia listy zakupów). Jakie daje to skutki?

Według firmy inMarket:

  • Zwiększyło się zainteresowanie konsumentów promowanymi za pomocą Breaconów produktami. Interakcje między konsumentami, a polecanymi im towarami wzrosły 19-krotnie.

  • Konsumenci, którzy otrzymali powiadomienie od Beacona byli 6,4 razy chętniejsi do zachowania adekwatnej aplikacji na swoim smartfonie. Oznacza to, że informacje te uznawane były za cenne i pomocne.

  • Nastąpił 20-krotny wzrost chęci zakupu niektórych produktów spożywczych oraz 36% wzrost świadomości marki promowanych produktów.

Dowiedz się, jak Marketing Automation wspiera oparty na Beaconach Proximity Marketing

.

… i na festiwalach muzycznych.

group of musiciansCo ciekawe, technologia Beacon znajduje też zastosowanie podczas wydarzeń kulturalnych. Wykorzystano ją np.  podczas odbywającego się w Tennessee festiwalu muzycznego Bonnaroo.

100 urządzeń rozlokowano w różnych miejscach terenu festiwalowego. Skutkiem tego było wysłanie 97 000 powiadomień na aplikacje zainstalowane na smartfonach przebywających tam osób.

Każda z osób, która wyraziła chęć otrzymywania informacji w ten sposób spędziła w ciągu 4 dni imprezy średnio 102 minuty na interakcje z przesyłanymi jej treściami.

Nie zbierano tu żadnych informacji osobowych o użytkownikach. Organizatorzy uzyskali jednak m.in. dane o tym, która scena festiwalu była najpopularniejsza (What Stage),  ile osób pojawiło się w strefie dla VIP-ów (1980) i innych miejscach festiwalowych oraz ile czasu w nich spędzano.

Są to istotne informacje, które będą mogły zostać wykorzystane przy planowaniu kolejnych edycji festiwalu i organizacji przestrzeni podczas jego trwania.

 

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.