E-mailing najpopularniejszym narzędziem marketingowym. Musi być jednak spersonalizowany!

E-mail wciąż jest najpopularniejszym cyfrowym kanałem komunikacji z konsumentem. Marketerzy coraz wyraźniej dostrzegają jednak potrzebę innowacji w tym zakresie, konieczność tworzenia treści w pełni spersonalizowanych i dopasowania oferty do profilu konsumenta –  wynika z badania “Innovate With Email To Create Competitive Advantage” przeprowadzonego przez Forrester Consulting.

Z badania  przeprowadzonego przez Forrester Consulting wśród 230 marketerów ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wynika, że e-mailing jest skutecznym narzędzie w takich kluczowych elementach, jak:

  • generacja leadów (73%),
  • budowanie lojalności konsumentów (66%),
  • wzrost sprzedaży (58%).

Ponad 40% marketerów uważa jednak, że w tym dziale marketingu konieczne jest ciągłe podążanie za nowościami i innowacjami technologicznymi. W przeciwnym wypadku zagrożeniem jest:

  • zniechęcenie klientów (42%),
  • spadek sprzedaży (41%),
  • negatywny wizerunek firmy (37%).  

Niemal 40% respondentów stwierdziło, że zaawansowana personalizacja w komunikacji e-mailowej jest konieczna dla poprawy jej skuteczności i w efekcie wzrostu sprzedaży.

39% marketerów twierdzi, że konieczne jest tu stosowanie dynamicznego contentu opartego na dopasowaniu oferty do profilu konsumenta, a 37% wyraziło opinię, że treści powinny być dopasowane do konkretnej sytuacji w jakiej znajduje się konsument w danym momencie.

Dowiedz się więcej o personalizacji komunikacji z konsumentami!

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>