Strona główna » Content Marketing coraz popularniejszy

Content Marketing coraz popularniejszy

Content Marketing coraz popularniejszy

Publikowany w Internecie content marketing jest coraz popularniejszy, wzrasta też zapotrzebowania na działania w tej dziedzinie. Rośnie również szybkość konsumpcji treści przez odbiorców. Zmiany te wiążą się z coraz większą popularnością urządzeń mobilnych.

Z opublikowanego właśnie raportu Mary Meeker wynika, że następuje zdecydowany wzrost konsumpcji i zapotrzebowania na content. Co więcej, odbiorcy konsumują i dzielą się treściami bardzo szybko po ich publikacji. Kolejnym wnioskiem z raportu jest ciągły wzrost zasięgu internetu mobilnego, co wiąże się oczywiście z popularnością smartfonów i tabletów.

 

Wrasta zapotrzebowanie na Content

Wciąż rośnie ilość publikowanych treści i danych. W ciągu roku nastąpił 50 procentowy wzrost w dziedzinie tworzenia, rozpowszechniania i konsumpcji treści przez odbiorców.

Trend ten ma według badaczy utrzymać się w przyszłości. W roku 2016 ilość wytworzonych cyfrowo treści  ma wynieść 13 zetabajtów (1,000,000,000,000,000,000,000 bajtów) – 3 razy więcej niż powstało rok temu. Zjawiskiem stojącym za takim wzrostem zapotrzebowania i konsumpcji treści jest rozpowszechnianie się urządzeń mobilnych.

 

Szybka konsumpcja treści

Kolejnym trendem w content marketingu jest jak wynika z raportu Mary Meeker szybkość z jaką ludzie dzielą się cyfrowym contentem.

Niemal połowa wszystkich odniesień w mediach społecznościowych – polubień, udostępnień, retweetów, pinów – ma miejsce w ciągu kilku godzin od publikacji.

Jest to niezwykle istotny czynnik przy planowaniu kampanii rozpowszechniania treści – w  różnych serwisach i w stosunku do odmiennych odbiorców odpowiednie będą odmienne godziny publikacji treści.

Buffer App ustalił np. że najlepszym dniem na publikację postów na Facebooku jest sobota, a twittować najlepiej o godzinie 17.

Popularność urządzeń mobilnych

Istotną rolę w zmianach zachodzących w content marketingu odgrywa rosnąca rola urządzeń mobilnych. To one wpływają na zmiany w tworzonym contencie i jego formie. Wraz z rozpowszechnieniem się smartfonów rośnie poziom dostępu do sieci, a co za tym idzie również ilość konsumowanych treści.

 

 

1/4 ruchu w Internecie pochodzi obecnie z urządzeń mobilnych, co oznacza wzrost o 78% w stosunku do roku 2013. To wymusza też zmiany w marketingu przyczyniając się do rozwoju mobile marketingu.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.