W 12 liczbach wyjaśniamy skąd bierze się popularność treści wizualnych i dlaczego warto wykorzystać ją w działaniach marketingowych.
1. Przeciętny czas skupienia uwagi odbiorcy treści w roku 2000 wynosił 12 sekund. W roku 2013 to już tylko 8 sekund (źródło: National Center for Biotechnology Information).
2. Internauta odwiedzający średniej wielkości stronę internetową czyta jedynie 28% słów jakie się na niej znajdują (źródło: Not Quite the Average: An Empirical Study of Web Use).
3. Niemal 2/3 osób uczy się za pomocą treści wizualnych (źródło: SocialTimes).
4. 90% informacją przetwarzanych przez mózg ma formę wizualną. Dane takie są przetwarzane 60 000 razy szybciej niż informacje tekstowe (źródło: 3MCorporation i Zabisco).
5. 67% konsumentów uważa, że wyraźne szczegółowe zdjęcie niesie więcej informacji niż pisemny opis produktu czy oceny wystawiane mu przez innych użytkowników (źródło: MDG Advertising).
6. Zamieszczenie na landing page’u filmów wideo może podnieść konwersję nawet o 86% (źródło: SocialTimes).
7. YouTube dociera do większej ilości Amerykanów w wieku 18-34 lata niż jakakolwiek sieć kablowa (źródło: Fast Company).
8. Ponad 2/3 (70%) postów zamieszczanych przez firmy na Facebooku stanowią zdjęcia (źródło: iMedia Connection).
9. 73% dziennikarzy uważa, że informacje prasowe powinny zawierać obrazy (źródło: SocialTimes).
10. Ilość wizualnych treści w Internecie wzrosła o 9 900% od roku 2007 (źródło: Google Trends).
12. Firmy, które stosują w kontaktach z odbiorcami infografiki generują ruch o 12% większy od tych, które tego nie robią (źródło: AnsonAlex).
Odpowiedz