Strona główna » Konsumpcja newsów w mediach społecznościowych

Konsumpcja newsów w mediach społecznościowych

Konsumpcja newsów w mediach społecznościowych

Jakie znaczenie mają social media w dostarczaniu konsumentom newsów? Jak wielu internautów czerpie informacje o aktualnych wydarzeniach za ich pomocą?

Newsy odgrywają ważną rolę w serwisach społecznościowych. Mniej więcej połowa użytkowników Facebooka i Twittera wykorzystuje te serwisy do pozyskiwania informacji o bieżących wydarzeniach. YouTube spełnia taką rolę dla jednej piątej swoich użytkowników. Mniejszy zasięg w tej dziedzinie mają takie serwisy, jak MySpace czy LinkedIn.

Według Pew Research Center konsumpcja informacji wśród dorosłych Amerykanów rozkłada się następująco:

  1. reddit – 62% użytkowników tego serwisu, wykorzystuje go do pozyskiwania newsów
  2. Twitter – 52%
  3. Facebook – 47%
  4. Google Plus – 30%
  5. Tumblr – 29%
  6. YouTube – 20%
  7. MySpace – 14%
  8. LinkedIn – 13%

fb1Po zestawieniu powyższych wyników z danymi o ilości użytkowników każdego z serwisów, okazje się, że Facebook – który jest najpopularniejszym tego typu serwisem w Stanach Zjednoczonych (używa go 64% dorosłych Amerykanów) – jest również najbardziej znaczącym medium społecznościowym pod względem konsumpcji newsów. Jeżeli uwzględnimy ogólną liczbę użytkowników serwisu i liczbę osób, które wykorzystują go do czytania newsów (47%), okaże się, że 30% dorosłych Amerykanów dowiaduje się o bieżących wydarzeniach za pośrednictwem Facebooka.

Biorąc pod uwagę ogólną liczbę użytkowników, kolejnymi istotnymi źródłami informacji są dla Amerykanów YouTube i Twitter. Serwis reddit, który jest używany głównie do czytania newsów, dociera natomiast jedynie do 3% Amerykanów.

Jeżeli weźmiemy pod uwagę użytkowników pięciu zbadanych przez Pew Research Center mediów społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube, Google Plus, LinkedIn), okazuje się, że:

  • 65% z nich czerpie informacje tylko z jednego z nich (dla 85% z nich jest to Facebook)
  • 26% pozyskuje newsy z dwóch spośród wymienionych serwisów
  • 9% używa w tym celu co najmniej trzech mediów społecznościowych.

Ci, którzy używają więcej niż jednego medium społecznościowego w celu zdobycia newsów, jako jedno z nich wymieniają zazwyczaj Facebooka.

Jaki procent konsumentów informacji w mediach społecznościowych (innych niż Facebook) korzysta również z Facebooka?

  • Twitter – 71%
  • YouTube – 64%
  • Google Plus – 60%
  • LinkedIn – 57%

Dane te świadczą o sporym znaczeniu mediów społecznościowym w konsumpcji informacji o aktualnych wydarzeniach. Wyjątkową rolę odgrywa tu Facebook, który stanowi źródło newsów niemal dla co trzeciego dorosłego Amerykanina i jest chętnie wykorzystywany także przez te osoby, które czerpią wiedzę o bieżących zdarzeniach z innych serwisów.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.