Strona główna » Marketing w roku 2014. Czego możemy się spodziewać?

Marketing w roku 2014. Czego możemy się spodziewać?

Marketing w roku 2014. Czego możemy się spodziewać?

Większe nakłady na działania marketingowe, rosnąca rola mediów społecznościowych i Content Marketingu oraz dalszy podbój rynku przez Marketing Automation. Zobacz co czeka marketingowców w nadchodzącym roku.  

marketing 2014 1Większy budżet na marketing

Jak co roku budżet, który firmy przeznaczą na marketing wzrośnie.

W roku 2013 55% marketerów podniosło nakłady na marketing cyfrowy. W roku 2014, firmy wydadzą 135 miliardów dolarów na cyfrowe działania marketingowe (źródło: WebDAM).

 

Ibound Marketing wygrywa z Outbound Marketingiem

Jak potwierdzają badania efektywniejsze od działań Outbound Marketingowych są te wchodzące w zakres Inbound Marketingu. Inbound Marketing dostarcza o 54% więcej leadów niż Outbound Marketing (Hubspot).

Średni koszt pozyskania leadu poprzez działania Inbound Marketingowe wynosi 143 dolary, podczas gdy ten sam efekt uzyskany poprzez Outbound Marketing kosztuje średnio 373 dolary. (G+).

 

Znaczenie mediów społecznościowych

Przewiduje się też dalszy wzrost znaczenia mediów społecznościowych. Udział social media w budżetach marketingowych wzrośnie ponad dwukrotnie w ciągu najbliższych pięciu lat. Takie dane wynikają z ankiety przeprowadzonej przez Fuqua School of Business Uniwersytetu Duke wśród 468 dyrektorów działów marketingu w amerykańskich firmach.

Obecnie serwisy społecznościowe i blogi docierają już do 8 na 10 internautów w Stanach Zjednoczonych i przekładają się na 23% czasu spędzanego online (Content Marketing Institute).

W roku 2013 dzięki aktywności w mediach społecznościowych wiele firm pozyskało klientów.

43% amerykańskich marketerów znalazło klienta dzięki wykorzystaniu serwisu LinkedIn (A Sales Guy Consulting), 50% firm poprzez Twittera, a 70% marketerów dzięki Facebookowi (Hubspot).

LinkedIn generuje więcej leadów niż Facebook, Twitter lub blogi. Jednak tylko 47% marketerów B2B twierdzi, że aktywnie korzysta z tego serwisu – podczas gdy z Facebooka aż 90% z nich (Inside View).

Ze statystyk wynika też, że e-maile, które zawierają buttony umożliwiające udostępnianie treści w mediach społecznościowych mają o 158% większą klikalność (GetResponse).

 

Content Marketing

78% dyrektorów działów marketingu uważa, że Content jest przyszłością marketingu (Hanley-Wood Business Media).

Interesujący content jest jednym z trzech najważniejszych powodów, dla których internauci śledzą firmowe profile w mediach społecznościowych (Content+). 90% konsumentów uważa, że publikowanie treści przez firmę jest użyteczne, natomiast 78% uważa, że przedsiębiorstwa dostarczające treści są nastawione na budowanie dobrych relacji z nimi (TMG Custom Media).

Firmy B2B, które prowadzą blogi, pozyskują 67% więcej leadów niż te, które nie blogują. (Social Media B2B).

61% klientów ma lepszą opinię o tych firmach, które publikują content. Klienci ci są też bardziej skłonni do korzystania z usług tych firm (Custom Content Council).

Obecnie marketerzy wydają przeciętnie ponad 25% budżetu na działania content marketingowe (B2B Marketing Insider). W 2013 r. 62% procent firm prowadzi działania content marketingowe na zasadzie outsourcngu – to o 7% więcej niż w roku poprzednim (Mashable).

Publikacja contentu pozostaje priorytetem dla marketerów, którzy byli ankietowani w ramach badania Marketing Automation Trends 2014. 58% respondentów uważa działania w tym zakresie za bardzo ważne, a średni priorytet przypisuje im kolejne 17% marketerów.

W roku 2014 Systemy Marketing Automation będą nadal podbijać rynek. Wzrost nakładów w tym zakresie planuje aż 41% marketerów. Zobacz więcej danych o Marketing Automation.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.