Strona główna » 2014 – kolejny dobry rok dla Marketing Automation?

2014 – kolejny dobry rok dla Marketing Automation?

2014 – kolejny dobry rok dla Marketing Automation?

Marketing Automation będzie gorącym tematem w nadchodzącym roku. Badania i ankiety wykazują, że coraz więcej marketerów przekonuje się do zalet tego rozwiązania. Wśród największych korzyści systemu MA wskazują oni wzrost wydajności działań marketingowych i lepszą konwersję leadów. Jakie są obecne trendy, wyzwania i prognozy związane z tą technologią?

marketing 2014 2Według raportu Marketing Automation Trends 2014, którego wnioski pochodzą z ankiet wypełnionych przez ponad 900 marketerów, kluczowymi korzyściami tego rozwiązania są:  większa ilość leadów i ich wyższa jakość, większa efektywność działań marketingowych i lepsze wskaźniki konwersji.

Z przeprowadzonej ankiety wynika, że system Marketing Automation jest obecnie stosowany przez 53% marketerów B2B. Kolejne 17% rozważa rozpoczęcie korzystania z niego. Natomiast 13,4% wskazuje, że jest świadoma korzyści płynących z tego rozwiązania, jednak na obecną chwilę jeszcze z niego nie korzysta.

Największym uznaniem cieszą się m.in. następujące funkcjonalności systemów Marketing Automation:

  • lead nurturing,
  • integracja z CRM,
  • zarządzanie mediami społecznościowymi,
  • możliwości analizy i raportowania wyników.

Zapytani o największe trudności napotykane przy korzystaniu z tego rozwiązania marketerzy mówili o:

  • ograniczeniach budżetowych,
  • braku wykwalifikowanych pracowników,
  • niskiej jakości bazie kontaktów.

Do najpopularniejszych wskaźników mierzonych przez marketerów należą te, które dotyczą reakcji konsumentów na działania marketingowe, takie jak:

  • wskaźnik otwarć wiadomości,
  • liczby kliknięć,
  • rezygnacji z subskrypcji.

Wśród firm, które wdrożyły system MA 75% korzysta z tego rozwiązania od ponad 1 roku, a 25% krócej niż 12 miesięcy. Ponad 10% firm stosuje ten system od ponad 5 lat.

Interesującą kwestią jest okres czasu, jaki upływa od zakupu systemu do jego pełnego zastosowania. Z badań wynika, że zdecydowana większość marketerów (75%) wdrożyła system w ciągu 6 miesięcy.

Zapytani o korzyści płynące z zastosowania systemu marketerzy wymieniają: więcej leadów i ich lepszą jakość (64%), większą wydajność działań marketingowych (48%) i lepsze wskaźniki konwersji (39%). Lepsze wskaźniki dotyczące zaangażowania konsumentów wskazało 37,7% respondentów, a 33,8% za korzyść uznało lepsze możliwości targetowania konsumentów. 29,3% uznało za ważne skrócenie cyklu sprzedażowego, a 21,1% większy ruch na stronie internetowej.

Do najważniejszych funkcjonalności systemu Marketing Automation zaliczono lead nurturing (48%), integrację z CRM, mediami społecznościowymi i platformami mobilnymi (46%), analizę i raporty (42%), lead scoring (38,4%), zarządzanie kampaniami (36,3%), e-mail marketing (35,2%) i monitorowanie aktywności konsumentów (35%). Na dalszych miejscach wymieniono m.in. pozyskiwanie leadów, monitorowanie wizyt na stronach internetowych, segmentację, publikację contentu, monitorowanie mediów społecznościowych i wskaźników dotyczących zaangażowania konsumentów.

Do trudności napotykanych w uzyskaniu pełnych korzyści z Marketing Automation marketerzy zaliczyli m.in. ograniczenia budżetowe (37%), brak wykwalifikowanych pracowników (36%) i niską jakość posiadaj bazy kontaktów (33%).

Rok 2014 zapowiada się na czas dalszego umacniania się znaczenia Marketing Automation. Z badań wynika, że 89% marketerów planuje przeznaczyć na to nakłady podobne do tych poniesionych w bieżącym roku lub wyższe. Jak wynika z ankiety 48% marketerów zamierza utrzymać wydatki przeznaczane na Marketing Automation na obecnym poziomie, a 41% planuje zwiększyć wydatki w tej dziedzinie (w tym 6,6% zakłada znaczący wzrost środków).

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.