Automatyzacja Inbound Marketingu

Inbound Marketing to strategia polegająca na tworzeniu atrakcyjnych treści i umożliwieniu odbiorcom samodzielnego odnalezienie ich twórców oraz powiązanych z nimi usług lub produktów. Kluczowy jest tu content, który musi być na tyle ciekawy dla odbiorców, by chcieli śledzić firmowego bloga, stronę internetową, profile w Facebooku czy Twitterze lub też zasubskrybować newsletter. Publikując oryginalne i atrakcyjne treści firma „pozwala się znaleźć” użytkownikowi, co prowadzi do generacji wartościowego ruchu na stronach internetowych i w efekcie do pozyskania większej ilości klientów. System Marketing Automation zarządza tym ruchem, monitoruje go i analizuje uzyskane rezultaty.

 

Cloud ComputingInbound marketing nie może być nachalny ani w żaden sposób narzucać się odbiorcom. Potencjalny klient nie trafia w tym przypadku na informacje o firmie poprzez wszechobecne banery lub spoty, lecz odnajduje wysokiej jakości materiały, które stanowią cenne źródło wiedzy i są warte polecenia innym użytkownikom.

Firma dostarczająca odbiorcom rzetelnych i atrakcyjnych informacji z określonej dziedziny zyskuje wizerunek eksperta oraz wdzięczność i lojalność potencjalnych klientów.

Podstawowym założeniem Inbound Marketingu jest zdanie się na aktywność odbiorców, przy jednoczesnym tworzeniu, publikowaniu i pozycjonowaniu unikalnych, ciekawych treści.

Atrakcyjny content sprawia, że potencjalni klienci będą powracać na nasze strony internetowe, często pozostawiając swoje dane kontaktowe i wyrażając zgodę na otrzymywanie informacji. Prowadzi to do wzbudzenia lojalności odbiorców wobec marki i do wyodrębnienia wysokiej jakości leadów – osób bardzo zainteresowanych tematem, które są potencjalnymi klientami.

Wraz z pozyskiwaniem kontaktów, gromadzeniem dużej informacji o nich i konwertowaniu ich na leady sprzedażowe, pojawia się potrzeba zautomatyzowania działań marketingowych. Działaniami Inbound Marketingowym możemy zarządzać dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation. Umożliwia on tworzenie i wielokanałową dystrybucję contentu, monitoruje aktywności użytkowników w mediach społecznościowych i na stronach internetowych, zarządza wysyłką e-mailingu, analizuje i raportuje wyniki prowadzonych kampanii oraz zarządza leadami od momentu ich pozyskania aż do finalizacji zakupu za pomocą specjalnie skonstruowanych algorytmów.

System samodzielnie monitoruje zachowania leadów i w ich następstwie podejmuje odpowiednie działania, pozwala na zarządzanie takimi kanałami jak media społecznościowe, informacje prasowe czy landing page. Przyznaje punkty za określone zachowania potencjalnych klientów i monitoruje ich gotowość do dokonania zakupu. Prowadzi ich automatycznie przez cały cykl sprzedażowy, podejmując na każdym etapie konwersji najbardziej adekwatne działania.

Marketing Automation dysponuje możliwością szerokiej dystrybucji contentu, co przekłada się na wzrost zainteresowania nim. Dzięki integracji wielu odmiennych kanałów marketingowych przekaz jest spójny i skuteczny, a jego tworzenie szybkie i wygodne.

Publikując atrakcyjny content jesteśmy postrzegani jako eksperci w danej dziedzinie, a użytkownicy, którzy chcą na bieżąco otrzymywać od nas nowe materiały zostawiają nam swoje dane, subskrybują newsletter, pobierają materiały z naszej strony, czy też obserwują nasze działania w mediach społecznościowych. Zamieszczanie unikalnego contentu ma też zasadnicze znaczenie dla pozycjonowania się strony w wyszukiwarkach internetowych.

System Marketing Automation zarządza z jednego poziomu publikacją wpisów w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy YouTube. Obecność w tych kanałach jest dziś koniecznością dla firm, które chcą zaistnieć w świadomości odbiorców. Publikowanie treści w social media pozwala na stworzenie trwałej relacji z odbiorcami. Umożliwiając konsumentom śledzenie, komentowanie i udostępnianie informacji, dążymy do ich szerszego rozpowszechnienia się w sieci. Użytkownicy zaangażowani w media społecznościowe dostarczają też informacji zwrotnych, które umożliwiają ciągłe optymalizowanie przekazu firmy.

Marketing Automation zarządza także publikacją treści w serwisach informacyjnych, dystrybuuje informacje prasowe i automatycznie zamieszcza je na określonych stronach internetowych. System pozwala również na szybkie i intuicyjne tworzenie e-mailingów i wysyłanie ich do określonych grup docelowych.

Treści, którymi zarządza system Marketing Automation, mogą być w wysokim stopniu dostosowane do oczekiwań odbiorców i spersonalizowane na podstawie ich cech i zachowań, które są na bieżąco obserwowane.

System automatycznie zarządza takimi kanałami jak e-mailing, strony www, landing pages, media społecznościowe, formularze internetowe, ankiety internetowe, internetowe biura prasowe, smsy, powiadomienia głosowe czy pliki z materiałami do pobrania.

Co ważne, Marketing Automation analizuje i raportuje rezultaty prowadzonych działań. Dostarcza informacje o zainteresowaniu jakim cieszą się wysyłane odbiorcom treści, monitoruje ich reakcje i mierzy skuteczność swoich działań.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>