Strona główna » E-mail marketing – co to jest i jakie przynosi korzyści?

E-mail marketing – co to jest i jakie przynosi korzyści?

E-mail marketing – co to jest i jakie przynosi korzyści?

E-mail marketing jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych form marketingu internetowego. Według Direct Marketing Association rozwiązanie to przynosi korzystającym z niego firmom zwrot w wysokości $43 za każdego zainwestowanego $1. Jak wynika z badań firmy Gemius, 98% z wszystkich polskich przedsiębiorstw, które promują się w dowolny sposób w Internecie, wykorzystuje do tego celu pocztę elektroniczną.

W ankiecie przeprowadzonej przez MarketingSherpa 60% managerów stwierdziło, że e-mail marketing przynosi im zyski, a kolejne 32% przewiduje, że przyniesie zyski w przyszłości.

Firma Forrester szacuje, że w samych Stanach Zjednoczonych firmy wydały $1,51 mld na e-mail marketing w 2011, a w 2016 kwota ta wzrośnie do $2,468 mld.

Finger choose and push the mail iconE-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego, wykorzystującą pocztę elektroniczną jako środek komunikacji z odbiorcami. Dobrze przygotowany e-mail marketing jest efektywnym narzędziem marketingowym, które umożliwia nam budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami, wpływanie na ich decyzje, budowanie pozytywnego wizerunku firmy, zainteresowanie odbiorców naszymi usługami i produktami.

Jakie są największe zalety e-mail marketingu?  

Wysyłka mailingu jest prosta. E-mail marketing jest stosunkowo prostą, szybką i wygodną formą marketingu. Przy użyciu odpowiednich szablonów, możemy w łatwy sposób tworzyć e-maile i newslettery. Za pomocą specjalnych narzędzi szybko przygotujemy i wyślemy wiadomości z informacjami o działaniach naszej firmy i contentem, który może zaciekawić naszych potencjalnych klientów.

Szybkość e-mail marketingu pozwala na tworzenie i wysyłkę informacji, które są “na czasie”. Natychmiastowa wysyłka umożliwia komunikowanie aktualnych treści i szybkie reagowanie.

Zastosowanie systemu Marketing Automation do wysyłki e-mail marketingu zapewnia przy tym szczegółową analizę wyników podjętych działań i monitorowanie reakcji odbiorców, co prowadzi do wyłonienia z ich grona wartościowych leadów – naszych potencjalnych klientów.

Efekty wysyłki e-mailingu mogą być szybko sprawdzone. Dzięki narzędziom e-mail marketingowym możemy “śledzić” wiadomości – wiemy, ile osób je otwarło, odczytało, czy też kliknęło zawarte w nich linki. Monitorujemy, które osoby przejawiły największe zainteresowanie naszymi treściami.

Informacje zwrotne o działaniach odbiorców są na bieżąco rejestrowane, co pozwala na lepsze poznanie ich oczekiwań i zainteresowań, a przez to umożliwia doskonalenie kolejnych wysyłanych wiadomości.

E-mail marketing zapewnia dystrybucję określonego rodzaju informacji do wyznaczonego przez nadawcę targetu. Może on być zdefiniowany np. ze względu na cechy demograficzne: wiek, miejsce zamieszkania, płeć. Co więcej, kolejne wysyłki e-maili dostarczają nam wiedzy o reakcjach konkretnych osób na otrzymane od nas informacje, w efekcie czego możemy wysyłać bardziej zindywidualizowane wiadomości do naszych odbiorców.

Przesyłane informacje możemy też w prosty sposób spersonalizować, tak by odbiorca czuł, że są one adresowane właśnie do niego, np. przesyłając specjalny mailing z prośbą o ocenę naszych usług/produktu, do tych osób, które niedawno dokonały zakupu.

Dystrybucja może odbywać się do bardzo dużych grup osób, przy czym wydatki są tu zdecydowanie niższe, niż w przypadku stosowania tradycyjnej reklamy. Koszt dotarcia do klienta jest mniejszy, niż np. w przypadku poczty tradycyjnej, gdzie ponosimy koszty wydruku i opłaty za samą przesyłkę.

Nie istnieją przy tym żadne granice geograficzne. E-maile możemy rozsyłać do odbiorców na całym świecie. Nie ma też ograniczenia liczby potencjalnych odbiorców, ani ilości wysłanych wiadomości.

Dzięki e-mail marketingowi możemy zatem na bieżąco informować naszych klientów i potencjalnych klientów, kształtować wizerunek firmy, zachęcać odbiorców do podjęcia odpowiednich działań. Monitorując efekty naszych działań lepiej poznajemy swoich odbiorców, co umożliwia nam dostosowanie kolejnych treści do ich oczekiwań. To wszystko przekłada się natomiast na lepszą komunikację z klientami, a co za tym idzie na wymierne korzyści finansowe.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.