Strona główna » Dashboard KPI w iPresso. Jak to działa?

Dashboard KPI w iPresso. Jak to działa?

Dashboard KPI w iPresso. Jak to działa?

System Presso dzięki funkcji Dashboard KPI  zapewnia monitoring całego szeregu Key Performance Indicators. Jak to działa w praktyce?

dashboard KPI wykres

Załóżmy, że jednym z podjętych przez nas działań promocyjnych jest wysyłka e-mailingu z informacją o naszej nowej ofercie. Po dokonaniu wysyłki chcemy monitorować, do ilu osób ona dotarła, przez ile została otwarta, ile kliknęło w zamieszczone w jej treści linki. Wszystkie te dane możemy znaleźć w Dashboard KPI  w systemie iPresso.

Przyjmijmy, że chcemy by nasz mailing otworzyła w ciągu tygodnia od wysyłki co najmniej jedna na pięć osób, do których go wysłaliśmy.

W zakładce Dashboard KPI określamy podstawowe dane kampanii (m.in. okres jej trwania) i wyznaczamy rodzaj celu, który nas interesuje. W tym wypadku będzie to: Konwersja kampanii mailingowych, a konkretnym typem konwersji: Otwarcie e-mailingu.

Definiujemy w jakim okresie czasu chcemy monitorować realizację celu. Założyliśmy,  że interesuje nas otwarcie mailingu w ciągu tygodnia od jego wysyłki. Jeżeli więc wysyłka ma miejsce np. 14 sierpnia, to ustawiamy 21 sierpnia jako termin, w którym cel powinien zostać zrealizowany.

Podajemy także procentową wartość otwarć e-mailingu, którą chcemy osiągnąć. Zakładaliśmy, że chcemy by mailing otworzyła jedna na pięć osób, wprowadzamy więc wartość 20% – jej osiągnięcie będzie oznaczać, ze cel został zrealizowany. Po wprowadzeniu tych danych system iPresso rozpoczyna monitoring.

 

Monitoring wysłanych mailingów i newsletterów dostarcza nam cennej wiedzy – czy nasi odbiorcy są zainteresowani informacjami, które do nich wysyłamy, jakie treści interesują ich najbardziej. Czy są zainteresowani na tyle, by klikać linki zawarte w naszych wiadomościach, czy są gotowi na wypełnienie załączonego do e-maila formularza kontaktowego?

Odpowiedzi na te pytania pozwalają stale ulepszać content i modyfikować publikowane treści, tak by przyciągać uwagę potencjalnych klientów, zdobyć i utrzymać ich zainteresowanie.

Powyższy przykład odnosił się do celu monitorowanego do pewnego ściśle określonego momentu, w którym cel powinien zostać osiągnięty. System iPresso daje jednak również możliwość stałego monitorowania realizacji danego celu w określonym przedziale czasu.

Załóżmy, że naszym celem jest cotygodniowy wzrost liczby fanów serwisie Facebook o 50 osób. W tym przypadku korzystamy z funkcji Dodaj cel główny.

Wybieramy rodzaj celu: Statystyki kont social media, następnie określamy, który z serwisów społecznościowych chcemy monitorować (Facebook). Musimy też oczywiście zdefiniować, które konto w tym serwisie chcemy obserwować oraz statystyki, które nas interesują (np. fani, wyświetlenia, osoby, które o nas mówią).

Po podaniu tych wartości iPresso zacznie monitorować interesujące nas dane.

 

Monitoring mediów społecznościowych dostarcza nam wiedzy o popularności naszej firmy i jej produktów/usług. Czy nasze wpisy są udostępniane, „lajkowane”, retweetowane i komentowane? Być może nasi potencjalni klienci korzystają w zdecydowanej większości z jednego medium społecznościowego (np. twitter) i to na nie należy położyć największy nacisk?

iPresso umożliwia również monitorowanie celów związanych z aktywnością kontaktów,  wejściami na strony www, statystykami Google Analytics, wypełnianie formularzy, landing page’ami czy programami lojalnościowymi.

Z uzyskanymi wynikami możemy zapoznawać się poprzez wykreowane w systemie wykresy.

 

Dzięki zastosowaniu czytelnych elementów graficznych, takich jak słońce i chmury, szybko zorientujemy się, które cele udało się już zrealizować.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.