Konsumenci stają się coraz bardziej uodpornieni na tradycyjne formy reklamy. Coraz mniejszą uwagę zwracają na wszechobecne banery w Internecie, spoty w telewizji, czy reklamy zamieszczane w prasie. Aby przyciągnąć ich uwagę trzeba zaoferować im coś bardziej wartościowego. I tu właśnie pojawia się Content Marketing.
Content Marketing ma za zadanie pozyskanie i utrzymanie zainteresowania potencjalnych klientów poprzez tworzenie istotnych, ciekawych treści, skierowanych do określonego targetu. Treści, które tworzymy w ramach Content Marketingu, muszą być unikalne, ważne i ciekawe z punktu widzenia naszych odbiorców.
Siłą Content Marketingu jest zawartość – liczy się wysoka jakość publikowanych informacji.
Celem nie jest tu bezpośrednie zareklamowanie naszego produktu i natychmiastowe sprzedanie go, lecz stworzenie długotrwałej relacji z potencjalnymi klientami poprzez stałe dostarczanie im wartościowych, rzetelnych informacji. Dzielimy się z użytkownikami naszą wiedzą, zyskując w ten sposób ich zaufanie i lojalność.
Najlepszy content, to taki, którym warto się dzielić. Warto przekazywać go dalej, bo jest tak pożyteczny, przyjemny lub inspirujący, że nie można się nim NIE podzielić – mówi Ann Handley z firmy Marketing Profs.
Content musi być zatem interesujący i atrakcyjny. W jego ramach mieszczą się nie tylko treści tekstowe, do contentu zalicza się też przekaz wizualny, czy multimedialny. Dzięki tworzeniu dobrej jakości contentu zdobywamy uznanie szerokiego grona odbiorców, którzy sami dzielą się między sobą tworzonymi przez nas treściami. Nie skupiamy się na przekonywaniu użytkowników do zakupu, lecz na dostarczeniu im rzetelnej wiedzy i opinii popartych racjonalnymi argumentami.
Dobrze przygotowany content różni się od innych form marketingowych tym, że przyciąga i skupia uwagę odbiorców, budzi w nich zainteresowanie i dostarcza im cennej wiedzy.
Jak wynika z analiz znaczenie CM stale rośnie. Zgodnie z badaniem Aberdeen Group 50% firm, które są liderami w swoich branżach, skupia się na ulepszeniu targetowania swojego contentu (personalizacja contentu, odniesienie go do kontekstu sytuacyjnego), a 47% z nich chce zwiększyć ilość treści publikowanych w Internecie. Te, które najlepiej radzą sobie na rynku, wyróżniają się tworzeniem contentu o wysokiej jakości (72%).
Korzyści z content marketingu
Zgodnie z badaniami Marketing Sherpa publikowanie Content Marketingu może zwiększyć ilość leadów o wysokiej jakości o 30%. Treści o wysokiej jakości przyciągają potencjalnych klientów i sprawiają, że są oni skłonni do nas powracać. Według badań firmy Eloqua, koszt pozyskania leadu spada o 80% już w ciągu pierwszych pięciu miesięcy od podjęcia tego typu działań.
Content Marketing pozytywnie wpływa na SEO. Wyszukiwarki internetowe stale się rozwijają, tak by dostarczać swoim użytkownikom najlepsze treści. Im bardziej unikalne i wartościowe są nasze treści, tym więcej osób rozpowszechnia je np. poprzez media społecznościowe, przyczyniając się tym samym do lepszego pozycjonowania naszej strony w Internecie. Gdy rośnie ruch na naszej stronie, rośnie też ilość potencjalnych klientów.
Content Marketing pomaga kształtować decyzje potencjalnych klientów. Według badań Roper Public Affairs 80% osób decyzyjnych woli pozyskiwać informacje o firmie z artykułów, niż z reklam. 70% twierdzi, iż Content Marketing sprawia, że czują się bliżsi stojącej za nim firmie. 60% twierdzi, że publikacje contentowe pomagają im dokonywać lepszych decyzji, dotyczących produktów danej firmy.
Content Marketing jest podstawą strategii firmy w mediach społecznościowych. Tylko dobry content skłoni użytkowników serwisów takich, jak Facebook, czy Twitter, do zaangażowania się w śledzenie, komentowanie bądź udostępnianie naszych informacji. Użytkownicy zaangażowani w kanałach społecznościowych dostarczają nam cennych opinii i informacji zwrotnych, które pozwalają stale ulepszać nasz przekaz.
Zaletą Content Marketingu, jest możliwość wielokanałowego kontaktowania się z odbiorcami (artykuły, media społecznościowe, e-booki, blogi, newsletter, white papers), które nie wymaga wykupywania kosztownych przestrzeni reklamowych w mediach.
Content Marketing pozwala zyskać zaufanie użytkowników. Jego zadaniem jest poinformowanie, doradzenie, zainspirowanie naszych odbiorców. Pomagamy więc naszym potencjalnym klientom, którzy w danym momencie mogą w ogóle nie rozważać zakupu naszych produktów. Content Marketing buduje jednak pomiędzy nami długotrwałe relacje, oparte na zaufaniu i pomaga nam zyskać opinię firmy rzetelnej i sprawdzonej – buduje nasz pozytywny wizerunek.
Konsumenci wyszukują w Internecie coraz większej ilości informacji na temat danej dziedziny, branży, firmy, produktów i usług zanim zdecydują się na zakup. Content Marketing pozwala nam na dostarczenie im tego czego poszukują – fachowej wiedzy z danego obszaru. Poprzez publikowanie wysokiej jakości treści zyskujemy status eksperta w danym temacie.
Dobry content jest bardziej trwały i pozostaje na dłużej w pamięci odbiorców, niż szybkie, nastawione na natychmiastowy efekt kampanie reklamowe. Nic więc dziwnego, że prognozuje się dalszy wzrost znaczenia Content Marketingu. Według Content Marketing Institute 46% dużych północnoamaerykańskich przedsiębiorstw B2B planuje zwiększenie budżetu na działania w tym zakresie.
Odpowiedz