Eyetracking – nowa usługa dla użytkowników iPresso

Chcesz wiedzieć, czy użytkownicy zwracają uwagę na istotne elementy graficzne Twojej strony internetowej? Czy kluczowe treści są dla nich widoczne? A może mniej ważne elementy odwracają uwagę od tych najistotniejszych? W ramach usług dodanych systemu iPresso dostępna jest teraz funkcja eyetracking, która pozwoli to sprawdzić!

System iPresso cały czas się rozwija i zapewnia swoim użytkownikom coraz większe możliwości. Najnowszą z nich jest eyetracking – badanie, dzięki któremu dowiemy się jakie treści na danej stronie internetowej lub w aplikacji są najlepiej widoczne dla użytkownika, a które nie są przez niego dostrzegane.

Wiedza o tym, na które fragmenty użytkownicy zwracają uwagę, a które ignorują, pozwala ulepszyć wygląd interfejsu, tak aby korzystanie z niego było bardziej intuicyjne, a najważniejsze treści najlepiej dostrzegalne. Z marketingowego punktu widzenia, najistotniejsze jest tu zwiększenie efektywności przekazu i poziomu zadowolenia użytkownika. Korzystanie ze strony internetowej czy aplikacji staje się szybsze i łatwiejsze, a treści, które chcemy wyeksponować – bardziej widoczne.

Na czym polega badanie?

Eyetracking jest techniką pozwalającą badać i rejestrować aktywność wzrokową człowieka. Badanie polega na śledzeniu, za pomocą specjalnie skonstruowanej kamery (eye trackera), ruchów gałek ocznych danej osoby.

Eye tracker mierzy i analizuje takie czynniki, jak miejsce koncentracji wzroku, czas skupienia wzroku na danym fragmencie, czy kolejność oglądania danych elementów interfejsu.

Wyniki badania przedstawione w czytelny sposób

Badanie eyetracking dostarcza bardzo dokładnych informacji, pozwalających zweryfikować w jaki sposób postrzegana jest zawartość danego interfejsu. Wyniki badań zostają zaprezentowane w czytelny, przejrzysty wizualnie sposób, ułatwiający ich interpretację.

Wyniki osiągane poprzez badania Eye Trackingu można zaprezentować jako:

  • Mapy fiksacji – ścieżki kolejności i czasu oglądania poszczególnych elementów
  • Mapy cieplne – koncentracja uwagi na poszczególnych elementach
  • Filmy z badania – pokazujące na co dokładnie patrzył badany w trakcie trwania badania
  • Raport z badania zawierający podstawowe wnioski z badania i ocenę scenariusza użytkowania / kreacji.
  • Wytyczne projektowe, zawierające pakiet wskazówek mających badanego materiału

Poniżej widzimy jedną z form prezentacji wyników, jaką jest mapa cieplna, która wizualizuje intensywność spojrzeń użytkowników.

314

Największa intensywność oznaczona jest kolorem czerwonym, tam gdzie jest ona słabsza kolor przechodzi w żółty, a następnie zielony. Intensywność spojrzeń użytkowników przekłada się na intensywność danego koloru.

Wnioski z badania pomagają ulepszyć interfejs

Badanie eyetrackingowe są innowacyjną metodą wspomagającą projektowanie i tworzenie systemów informatycznych. Dostarczają cennych informacji o tym, w jaki sposób użytkownicy korzystają z danej aplikacji, strony internetowej czy interfejsu.

Wiedza pozyskane na podstawie badań eyetrackingowych umożliwia modyfikację zawartości w taki sposób, by było to korzystne zarówno dla jej nadawców, jak i odbiorców. Przekłada się to w pozytywny sposób na realizację celów biznesowych i wzrost zainteresowania oferowanymi produktami i usługami.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>