Esendex, globalny dostawca rozwiązań z zakresu komunikacji biznesowej, przeprowadził ankietę wśród 4000 międzynarodowych kupujących w siedmiu różnych krajach. Okazuje się, że e-konsumenci w Wielkiej Brytanii są bardziej skłonni do robienia zakupów online – już prawie 30% z nich robi większość zakupów w sieci.
Dokładnie 29% brytyjskich zakupowiczów robi ponad 80% zakupów online. Oznacza to duży wzrost – przed pandemią było to tylko 11%, więc mówimy o 18-procentowym wzroście w ciągu niecałych dwóch lat.
Wzrost widoczny jest także w innych krajach, choć nie jest już tak duży. Na przykład we Francji odnotowano 8% wzrostu, a w Hiszpanii – 9%.
Jeśli interesuje Cię rynek brytyjski, autorzy wspomnianego raportu dzielą się też kilkoma sugestiami:
- Skoncentruj się na modelu omnichannel.
- Ułatwiaj klientom komunikację z Tobą.
- Wyposaż sklep w różne opcje płatności.
- Upewnij się, że sklep jest przyjazny dla urządzeń mobilnych.
Przeczytaj więcej o tym raporcie (tylko po angielsku), aby dowiedzieć się, dlaczego właśnie te cztery punkty są tak ważne. My moglibyśmy dodać piąty do tej listy – zautomatyzuj swój sklep internetowy.
Odpowiedz