Wydatki związane z reklamą digitalową cały czas wzrastają. Według prognoz w samych tylko Stanach Zjednoczonych w 2022 ogólny budżet reklamowy na digital przekroczy granicę 200 miliardów dolarów. W 2021 końcowe rozliczenia powinny wynieść 190 miliardów. Skok jest zatem wyjątkowo duży. Wpływ na to mają zmiany w sposobach wybieranych przez odbiorców do dotarcia do produktów/usług, którymi są zainteresowani. W 2021 sprzedaż detaliczna miała największy udział w wydatkach związanych z reklamami – 26%, następnymi był sektor zdrowotny (18,8%) oraz usługi finansowe (16,3%).
Na podstawie tych danych widać wyraźnie, gdzie przesuwają się aktualne priorytety konsumentów. To przesunięcie będzie raczej postępowało wraz z kolejnym rokiem globalnej pandemii, a suma wydatków na reklamy będzie się zwiększała. Trzeba pamiętać, że niecałe dwa lata dzielą nas od odejścia 3rd party cookies. Firmy, które w tym czasie zdobędą sobie lojalność klientów będą miały nieporównywalnie łatwiej w momencie, gdy zmieni się cały marketingowy świat. W tym czasie należy się spodziewać wzrostu częstotliwości reklam targetowanych zarówno indywidualnie, jak i do całych segmentów.
Odpowiedz