Polskie małe i średnie przedsiębiorstwa coraz chętniej sięgają w swojej działalności po wsparcie mediów społecznościowych – przede wszystkim Facebooka. Ja wynika z danych opublikowanych przez firmę Morning Consulting, aż 87% spośród polskich MŚP, które obecne są na Facebooku, twierdzi, że serwis ten pomaga im w zdobywaniu nowych klientów.
Sześć na dziesięć małych i średnich firm obecnych w serwisie przyznaje, że działania na FB pomogły im w zwiększeniu sprzedaży. 62% deklaruje natomiast, że dołączenie do Facebooka pozwoliło im na zatrudnienie większej liczby pracowników ze względu na wzrost popytu na ich produkty i usługi.
Polska należy do liderów jeżeli chodzi o wykorzystanie Facebooka w działaniach biznesowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa.
Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie, wśród przedstawicieli polskich małych i średnich przedsiębiorstw, które są obecne na Facebooku:
- 36% deklaruje, że wykorzystali ten serwis do budowy swojej działalności biznesowej.
- 62% twierdzi, że byli w stanie zatrudnić większą liczbę pracowników dzięki wzrostowi popytu na ich produkty i serwisy po dołączeniu do FB.
- 60% deklaruje wzrost sprzedaży dzięki wykorzystaniu Facebooka.
- 59% uważa, że platforma ta pozwala im na sprzedaż usług i produktów w innych miastach, regionach lub krajach.
- 87% twierdzi, że Facebook pozwala im na przyciągnięcie nowych klientów.
- 37% deklaruje, że kompetencje cyfrowe danej osoby są bardzo istotne, gdy rozważane jest jej zatrudnienie – są one ważniejsze niż to, jakie szkoły ukończył potencjalny pracownik.
Odpowiedz