W 2019 roku ponad 1/4 czasu przeznaczanego na konsumpcję mediów przypadnie w udziale urządzeniom mobilnym – wynika z opublikowanego przez Zenith raportu Media Consumption Forecasts. W 2016 roku wskaźnik ten wynosił 19%.
Ludzie na całym świecie będą spędzać średnio 122 minuty dziennie korzystając z przeglądarek i aplikacji na urządzeniach mobilnych. Siedem lat temu na aktywności te przeznaczano jedynie 10 minut na dzień.
W latach 2010–2016 światowa konsumpcja mobilnego internetu wzrastała średnio o 44% rocznie, na co największy wpływ miało rozpowszechnienie się urządzeń mobilnych, rozwój technologii oraz rosnąca ilość treści dostosowanych do smartfonów i tabletów.
Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych przyczynił się w istotny sposób do wydłużenia czasu przeznaczanego na konsumpcję mediów – smartfony i tablety pozwalają użytkownikom na dostęp do internetu w dowolnym miejscu i o dowolnym czasie. W 2016 roku na konsumpcję mediów przeznaczano przeciętnie 456 minut dziennie, podczas gdy w 2010 roku było to 411 minut.
W 2014 r. czas poświęcany na korzystanie z sieci na komputerach stacjonarnych osiągnął najwyższy poziom. Już w kolejnym roku najpopularniejszym narzędziem dostępu do sieci na świecie stały się jednak urządzenia mobilne. Według prognozy Zenithu w 2017 r. czas spędzony na dostępie do sieci na urządzeniach mobilnych będzie stanowił 71% całej konsumpcji Internetu.
Badanie Media Consumption Forecasts opracowano na podstawie danych z 71 rynków z całego świata, w tym z Polski.
Odpowiedz