Rola technologii Marketing Automation w sektorze B2B (business-to-business) zwiększa się wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na dotarcie do klientów ze spersonalizowanym i odpowiednio stargetowanym przekazem.
Według raportu Marketing Automation Trends opublikowanego przez Ascend2, aż 71% marketerów B2B korzysta z rozwiązań automatyzujących działania marketingowe, a kolejne 23% zamierza sięgnąć po nie w przyszłości.
Niemal ¾ marketerów spodziewa się natomiast, że w 2017 roku wzrosną budżety przeznaczonych na technologie marketingowe w ich firmach. Według raportu State of Marketing Technology 2017, opublikowanego przez chiefmartec.com i Walker Sands Communications, 50% marketerów oczekuje, że ich firmy nieznacznie zwiększą budżety przeznaczane na martech w 2017 roku. 20% respondentów przewiduje, że nakłady te wzrosną zdecydowanie. 28% ankietowanych uważa, że inwestycje w technologie marketingowe w ich przedsiębiorstwach pozostaną na dotychczasowym poziomie, a tylko 2% sądzi, że się zmniejszą.
Rosnąca rola automatyzacji marketingu jest faktem, jednak marketerzy napotykają pewne trudności we wdrożeniu tego rozwiązania. Do najczęściej wymienianych należą (według Ascend2):
- brak efektywnej strategii (52%);
- złożoność systemu (42%);
- nieodpowiednia jakość danych w bazie (38%);
- brak odpowiednich umiejętności wśród pracowników (32%);
- brak odpowiedniego contentu (31%).
Odpowiedz