W 2017 r. udział kanału mobilnego w konsumpcji Internetu wyniesie 75% – wynika z najnowszego badania Mobile Advertising Forecasts opublikowanego przez agencję mediową Zenith.
Urządzenia mobilne są już w skali światowej najpopularniejszym narzędziem dostępu do sieci. Najwyższy udział kanału mobilnego w korzystaniu z internetu odnotowuje Hiszpania, gdzie według prognoz sięgnie on 85% w bieżącym roku. Na dalszych pozycjach znajdują się Hongkong (79% udziału mobile), Chiny (76%), USA (74%), Włochy (73%) i Indie (73%). W Polsce 32% konsumpcji Internetu odbywa się za pośrednictwem smartfonów i tabletów.
Zgodnie z przewidywaniami agencji Zenith, która na potrzeby raportu przeprowadziła badania w 60 krajach na świecie, w 2018 roku na prowadzenie wysunie się Hongkong (z konsumpcją mobilną na poziomie 89%), a dalsze miejsca zajmą Chiny (87%), Hiszpania (86%), USA (83%), Włochy (83%) oraz Indie (82%).
Czynnikiem stojącym za wzrostem wskaźników korzystania z mobilnego dostępu do sieci jest coraz większe rozpowszechnienie urządzeń mobilnych. Zgodnie z jednym z wcześniejszych badań przeprowadzonych w 60 krajach przez Zenith, w 2012 roku 23% konsumentów było posiadaczami smartfonów, a 4% miało tablety. Obecnie rozpowszechnienie smartfonów w tych krajach sięga 56%, a w 2018 r. wzrosnąć ma do 63%. Liderem tego zestawienia jest Irlandia, gdzie 94% konsumentów posiada smartfona. W Polsce wskaźnik ten wynosi natomiast 43,3%.
Tablety posiada obecnie 15% konsumentów z sześćdziesięciu krajów uwzględnionych w raporcie. Według prognoz Zenith, w 2018 r. ich rozpowszechnienie wzrośnie do 17%.
Raport Mobile Advertising Forecasts obejmuje dane z sześćdziesięciu światowych rynków, w tym z Polski.
Odpowiedz