Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) globalnego rynku Marketing Automation ma w latach 2015-2019 wynieść 9,29% – przewiduje firma Technavio w swoim najnowszym raporcie Global Marketing Automation Software Market 2015-2019.
Zapotrzebowanie firm na systemy automatyzujące kampanie marketingowe stale się zwiększa. Za wzrostem tym stoją, według raportu Global Marketing Automation Software Market 2015-2019, takie czynniki, jak m.in. szersze stosowanie w marketingu kanałów cyfrowych oraz rosnący nacisk na efektywność prowadzonych kampanii. Za największe wyzwania we wdrożeniu i korzystaniu z MA uznano złożoność procesu wyboru odpowiedniego systemu oraz brak odpowiednio wyszkolonych pracowników.
– Rozwój opartych na chmurze rozwiązań Marketing Automation pozwala na osiągnięcie większej wydajności i ograniczenie wydatków na infrastrukturę IT – mówi Faisal Ghaus, wiceprezes Technavio – Rosnąca popularność rozwiązań Marketing Automation – z ich możliwościami w zakresie gromadzenia danych cyfrowych, bezpiecznego dostępu do nich i zarządzania nimi – przyczynia się do jeszcze większego rozpowszechnienia rozwiązań opartych na chmurze.
Odpowiedz