Prawie 60% marketerów korzysta w jakimś stopniu z automatyzacji marketingu, a niemal 90% z nich twierdzi, że rozwiązanie to pozwoliło im zrealizować ważne cele – wynika z ankiety Ascend2 przeprowadzonej wśród profesjonalistów z całego świata.
59% spośród przebadanych firm korzysta w jakimś stopniu z systemu Marketing Automation, a aż 34% obecnie tego nie robi, lecz planuje wprowadzić to rozwiązanie w bliskiej przyszłości. Tylko 7% spośród ankietowanych przedsiębiorstw nie planuje w ogóle korzystania z automatyzacji (nie brali oni udziału w dalszej części badania).
86% spośród marketerów używających Marketing Automation uznało, że system ten pomógł im w osiągnięciu ważnych celów.
Do najważniejszych spośród nich zaliczano:
- wzrost sprzedaży – 47%,
- pozyskiwanie większej liczby leadów – 47%,
- lepszy lead nurturing – 44%,
- zwiększenie zaangażowania konsumentów – 37%,
- wzrost skuteczności marketingu – 33%,
- lepsza mierzalność skuteczności działań – 25%,
- precyzyjniejsze nakierowanie kampanii na daną grupę klientów – 25%,
- lepsza koordynacja działów marketingu i sprzedaży – 20%.
88% przepytanych uważa, że automatyzacja marketingu jest ważna dla ich całościowego programu działań marketingowych – w tym 65% uznaje, że jest ona „bardzo ważna” dla sukcesu obranej strategii.
Za najbardziej wartościowe funkcje Marketing Automation uznano możliwość prowadzenia kampanii lead nurturingowych (52%) oraz rozbudowane narzędzia analityczno-raportujące (51%). W dalszej kolejności wymieniano e-mail marketing, zarządzanie kampaniami, możliwości integracji, segmentację bazy kontaktów, lead scoring i tworzenie landing page’y.
Ponad połowa ankietowanych firm (53%) planuje zwiększenie budżetu na Marketing Automation w ciągu najbliższego roku, a 44% zamierza pozostawić go na dotychczasowym poziomie.
Odpowiedz