Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
15 July 2025
Artykuły

86% marketerów twierdzi, że automatyzacja przyniosła im sukces!

  • 16 lutego, 2015
  • 2 min read
[addtoany]
86% marketerów twierdzi, że automatyzacja przyniosła im sukces!

Prawie 60% marketerów korzysta w jakimś stopniu z automatyzacji marketingu, a niemal 90% z nich twierdzi, że rozwiązanie to pozwoliło im zrealizować ważne cele – wynika z ankiety Ascend2 przeprowadzonej wśród profesjonalistów z całego świata.

Kopia.nx59% spośród przebadanych firm korzysta w jakimś stopniu z systemu Marketing Automation, a aż 34% obecnie tego nie robi, lecz planuje wprowadzić to rozwiązanie w bliskiej przyszłości. Tylko 7% spośród ankietowanych przedsiębiorstw nie planuje w ogóle korzystania z automatyzacji (nie brali oni udziału w dalszej części badania).

86% spośród marketerów używających Marketing Automation uznało, że system ten pomógł im w osiągnięciu ważnych celów.

Do najważniejszych spośród nich zaliczano:

  • wzrost sprzedaży – 47%,
  • pozyskiwanie większej liczby leadów – 47%,
  • lepszy lead nurturing – 44%,
  • zwiększenie zaangażowania konsumentów – 37%,
  • wzrost skuteczności marketingu – 33%,
  • lepsza mierzalność skuteczności działań – 25%,
  • precyzyjniejsze nakierowanie kampanii na daną grupę klientów – 25%,
  • lepsza koordynacja działów marketingu i sprzedaży – 20%.

88% przepytanych uważa, że automatyzacja marketingu jest ważna dla ich całościowego programu działań marketingowych – w tym 65% uznaje, że jest ona „bardzo ważna” dla sukcesu obranej strategii.

Za najbardziej wartościowe funkcje Marketing Automation uznano możliwość prowadzenia kampanii lead nurturingowych (52%) oraz rozbudowane narzędzia analityczno-raportujące (51%). W dalszej kolejności wymieniano e-mail marketing, zarządzanie kampaniami, możliwości integracji, segmentację bazy kontaktów, lead scoring i tworzenie landing page’y.

Ponad połowa ankietowanych firm (53%) planuje zwiększenie budżetu na Marketing Automation w ciągu najbliższego roku, a 44% zamierza pozostawić go na dotychczasowym poziomie.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *