Strona główna » Content Marketing kluczowy w strategii pozyskiwania leadów

Content Marketing kluczowy w strategii pozyskiwania leadów

Content Marketing kluczowy w strategii pozyskiwania leadów

Firmy B2B stosują content marketing nie tylko po to by pozyskać więcej leadów, lecz również po to by pozyskać leady o wyższej jakości – wynika z raportu Starfleet Media.

Content Marketing ma przede wszystkim prowadzić do zainteresowania firmą i jej produktami nowych konsumentów.

Ostatecznym celem, do którego ma prowadzić inwestowanie w content marketing jest pozyskanie nowych klientów (91%) oraz utrzymanie obecnych (36%).

 

Na ten główny cel marketingowy składają się pomniejsze elementy, wśród których najpopularniejsze to:
wzrost widoczności marki – 93%,
– pozyskanie większej liczby leadów – 89%,
– pozyskanie leadów o lepszej jakości – 86%,
– wzrost ruchu na stronie internetowej – 81%,
– lepsza pozycja w wyszukiwarkach – 72% (źródło: Starfleet Media).

Wzrost widoczności marki jest najczęsciej wymienianym celem content marketingu. Odpowiedź ta pojawia się niemal we wszystkich przebadanych branżach, bez względu na położenie geograficzne czy rozmiar firmy.
Większość firm korzysta z content marketingu nie tylko dla pozyskania większej ilości leadów, lecz również leadów o lepszej jakości.

82% marketerów, którzy dążą do większej liczby potencjalnych klientów, chce również poprawy ich jakości.

 

Jakimi kanałami rozpowszechniane są treści?

– za pośrednictwem działu sprzedaży i marketingu – 96%,
– tweety – 92%,
– blog – 90%,
– Facebook – 85%,
– newslettery / e-mail marketing – 84%,
– statusy na LinkedIn – 72%,
– YouTube / Vimeo – 69%,
– grupy na LinkedIn – 58%,
– Google+ – 46%,
– informacje prasowe – 40%,
– Search engine marketing (np. AdWords) – 38%,
– SlideShare 34%.

Marketerzy wykorzystują media społecznościowe w dużo większym stopniu niż płatne opcje reklamy w wyszukiwarkach (np. AdWords). Jeden marketer korzysta średnio z 3,5 kanałów w social mediach.

 

Jakie koszty przeznaczane są na content marketing w stosunku do całości budżetu marketingowego?

21-30 procent – 17%
– 31-40 procent – 14%
– 41-50 procent – 13%

Niemal dwie trzecie (63%) marketerów planuje przeznaczyć większą ilość środków marketingowych na content marketing w ciągu najbliższych 12 miesięcy. 23% firm zamierza co najmniej podwoić swój budżet na ten cel. Żaden z badanych nie planuje natomiast zmniejszenia nakładów w tym zakresie.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.