Czy pokolenie Z (czyli osoby urodzone w latach 1997-2012) jest wśród Twoich potencjalnych klientów? Jeśli tak, zapomnij o tradycyjnych reklamach. Osoby z tej grupy wiekowej starają się ich unikać jak ognia!
W raporcie opublikowanym przez firmę Bulbshare możemy przeczytać, że aż 99% badanych z pokolenia Z chętnie wyłącza reklamy, gdy tylko jest to możliwe. Co więcej, prawie dwie trzecie (65%) tych konsumentów korzysta z ad blockerów, aby uniknąć oglądania reklam online.
74% badanych z pokolenia Z twierdzi, że liczba reklam, które widzą każdego dnia, ich przytłacza. Mówią nawet, że czują się z nimi „bombardowani”. Co czwarty klient twierdzi, że reklamy, które widzi, są „niezwykle inwazyjne”. Niestety influencerzy też nie pomogą. Badania Bulbshare pokazują, że 84% konsumentów pokolenia Z straciło w nich wiarę. Osoby te są znacznie bardziej zainteresowane autentycznymi rekomendacjami produktowymi.
To wszystko oznacza, że firmy, które chcą dotrzeć do pokolenia Z, muszą wykazać się kreatywnością i autentycznością w swoich działaniach marketingowych i odrzucić tradycyjne strategie, które są dziś coraz mniej skuteczne.
Odpowiedz