Strona główna » Kryzys Facebooka – szansa dla innych kanałów komunikacji

Kryzys Facebooka – szansa dla innych kanałów komunikacji

Kryzys Facebooka – szansa dla innych kanałów komunikacji

Facebook, a raczej Meta, pokazując ostatnio trochę z tego co  się u nich dzieje i jakie zmiany notuje, wywołał burzę i dynamiczne zmiany na giełdzie.

Wydawało się, że weekend nie przyniesie większego zaskoczenia. Tym razem jednak Meta pokazała raporty o ilości użytkowników, którzy zrezygnowali z utrzymywania i korzystania z konta na ich serwisie social media. W sumie odeszło około 1 miliona użytkowników z całego świata. Nie jest to jednak suma z kilku miesięcy, a zaledwie z jednego.

W sieci w efekcie zadrżało, a informacja wywołała lawinę spekulacji oraz pytań co do dalszych losów Mety jako głównego kanału komunikacji. Dodając jedno do drugiego, na giełdzie zaczęły się spadki akcji. W ciągu 5 minut Meta straciła na wartości ponad 200 miliardów dolarów. Pamiętać trzeba, że liczba użytkowników tego kanału liczona jest w miliardach, a spadki tego poziomu spowodowało odejście 1 miliona użytkowników.

Jakie będą następstwa?

Teraz każdy ekspert od social media i marketingu zadaje sobie to samo pytanie. Co ważne jest to pierwsza od 18 lat chwila, gdy Facebook poczuł tak duży odpływ użytkowników. Chwila można powiedzieć historyczna, bo z pewnością od tego momentu (a dokładnie od 3 lutego 2022) zacznie się tworzenie scenariuszy zakładających zwiększenie częstotliwości wykorzystania alternatywnych kanałów komunikacji.

Maile, SMS, wiadomości push, pop-upy itp. wcale nie zniknęły, jednak social media mocno przygniotły je swoją popularnością. Zresztą Facebook to nie jedyne medium informacyjne, nośników w samej sferze social media jest więcej. Po ostatniej awarii Facebooka — chwilowej i szybko ogarniętej powróciła świadomość, że uzależnianie się od jednego kanału komunikacji, tak naprawdę wiąże marketingowo ręce. Podejście 360 jest coraz powszechniej praktykowane, a to wymaga posiadania narzędzi, które będą zdolne szybko i efektywnie spiąć się z planowaną strategią i dostarczyć odbiorcom konkretnych informacji.

Automatyzacja pomocą przy nowych pomysłach

Automatyzacja procesów marketingowych lub też Marketing Automation, to zestaw gotowych rozwiązań i funkcji, które znacznie ułatwiają opanowanie działań w stylu 360 przy otaczaniu odbiorcy komunikatami za pomocą różnych kanałów. Marketing Automation System od iPresso jest w stanie pomóc w większym zaangażowaniu innych kanałów, prowadzeniu efektywnych promocji oraz kampanii (edukacyjnych, sprzedażowych), jak i wyniesieniu komunikacji z odbiorcami na zupełnie nowy poziom.

Zapoznaj się z funkcjonalnościami iPresso i sprawdź, jak może Ci pomóc przy realizacji nowych pomysłów.  

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.