Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
25 July 2025
News

Czy awaria Facebooka wpłynie na inne kanały komunikacji?

  • 12 października, 2021
  • 3 min read
[addtoany]
Czy awaria Facebooka wpłynie na inne kanały komunikacji?

W zeszły poniedziałek Facebook padł…znowu. Niby nic, bo rzadko się to zdarzało w przeszłości, jednak kolejne dni pokazały, że to nie koniec problemów. Najpierw pojawiły się doniesienia, że kilka milionów lub więcej kont, a raczej informacji o nich zostało skradzionych, po czym pojawiły się one na sprzedaż w paczkach po milion za cenę 5 tysięcy dolarów.

W następnych dniach zaczęły pojawiać się mniejsze i znacznie krótsze awarie niż ta 6 godzinna w poniedziałek. Wywołało to sporą panikę pośród użytkowników, ponieważ powszechnie używane kanały komunikacji i aplikacje, które użytkownicy biorą za pewnik nagle stały się niedostępne. Instagram, Messenger, What’s Up przestały działać co przerodziło się w małą konfuzję oraz uwidoczniło sporą dziurę, która powstaje w momencie awarii tych kanałów.

Tego rodzaju awarie sprawiają duże problemy przedsiębiorcom, którzy traktują Facebooka i połączone z nim aplikacje jako główny kanał komunikacji z odbiorcami. Dlaczego problem? Ponieważ kampanie, strategie i scenariusze biorą te kanały za podstawę. W momencie awarii cała strategia się sypie… co z drugiej strony można wykorzystać.

Wyczuleni na zmiany marketerzy potrafili przekuć nagłą niedostępność  w jednych kanałach na swoja korzyść w różnych działaniach RTM, co bardzo dobrze zaprezentował Twitter.

W momencie, gdy Facebook padł przypomniano sobie o innych kanałach komunikacji, w tym o głównym, który może wydawać się zapomnianym, czyli o mailach, które zaczęły spływać z większą częstotliwością.

E-mail to tylko jeden dodatkowy kanał komunikacji, który jest używany w każdej firmie. Awaria pokazała, że położenie większego nacisku na regularne wysyłki mailowe lub akcje RTM zwyczajnie się opłaca. Mówiąc krótko lekkie rozfragmentaryzowanie komunikacji między różne kanały pozwala nie tylko dotrzeć do odbiorcy z różnych stron, ale również zabezpiecza na wypadek awarii – komunikacja z odbiorcami będzie trwać w mniej lub bardziej niezakłócony sposób.

Przygotowanie zawczasu awaryjnych scenariuszy komunikacji, które uwzględniają większe wykorzystanie innych kanałów, pozwala przeciwdziałać panice odbiorców, którzy w czasie awarii mogą zacząć zadawać sobie zbędne pytania mogące negatywnie odbić się na relacjach z firmą – jeden mail wysłany z zapewnieniem, że pracuje się nad rozwiązaniem problemu lub problem nie jest zależny od firmy, potrafi uspokoić i szybko rozładować napięcie.

Cała zaistniała sytuacja uczy, żeby zawsze mieć plan rezerwowy i nie pokładać w pełni nadziei w czołowych rozwiązaniach. Korzystanie z pobocznych kanałów nie musi być uciążliwe – w czym pomaga automatyzacja.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *