Blog iPresso Marketing Automation

Zbieranie i magazynowanie danych o klientach

Nadciągające widmo stałego odejścia od 3rd party cookies sprawia, że firmy szukają sposobów na utrzymanie wglądu w potrzeby i preferencje swoich odbiorców, które nie obniżą jakości ich usług/produktów i jednocześnie nie wpędzą ich w kłopoty prawne.

3rd party cookies wywołało wiele pobocznych pytań odnośnie zbierania i przechowywania danych o odbiorcach, uwidaczniając też różne problemy. Jednym z nich jest selekcja. Mając rozbudowaną bazę może być ciężko z morza dostępnych danych wyłowić tę jedną istotną, która byłaby akurat potrzebna do przeprowadzenia kampanii lub działań RTM. W rezultacie zaczyna się coraz wyraźniejsze przejście od nacisku na zbieranie danych do ich analizowania celem wyłuskania tych konkretów, które będą mogły pomóc w realizacji przyszłych i dalszych celów, utrzymując jednocześnie odbiorcę przy firmie i rozwijając w nim lojalność.

Jakie podstawowe pytanie powinny zadać sobie firmy względem przyszłości? – czy w przyszłości będą dysponowały wystarczającą ilością, jakościowych informacji (kiedy odejdą 3rd party cookies) by skupić się na indywidualnie dopasowywanych ofertach, czy raczej przejść na promocję i lokowanie dla segmentów?

Ciekawy artykuł na ten temat znajdziecie TUTAJ

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz