Blog iPresso Marketing Automation

Brak automatycznego zapisu w Apple – kolejne zmiany

Użytkowników Apple czekają kolejne duże zmiany. W tym miesiącu spodziewany jest update systemu do wersji iOS 15, który wprowadzi zarówno lekkie zamieszanie, jak i nowe opcje dla użytkowników i marketerów.

Po najbliższym updacie używający urządzeń Apple z nową wersją systemu będą mieli opcję do zapisania się (opt-in) na targetowane reklamy oraz newsy, które będą wysyłane do użytkowników na podstawie danych zbieranych o ich aktywności. Wcześniej dane były zbierane automatycznie. Zmiana wiąże się z dostosowaniem do nowej polityki, która ma zapewnić użytkownikom większe bezpieczeństwo, ale nie jest to główna motywacja.

Trzeba pamiętać, że 3rd party cookies są na ostatniej prostej. Giganci jak Apple, czy Google szukają nowych sposobów, które pozwolą im dotrzeć do odbiorców i zbierać jednocześnie niezbędne dane behawioralne. Dynamiczne zmiany w Apple pokazują, że prace przygotowawcze do nieuniknionego odejścia 3rd party cookies idą pełną parą. W przyszłości pewnie będzie się można spodziewać wielu innych daleko idących zmian, a ich lista w przypadku Apple się wydłuża.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz