Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
9 July 2025
Artykuły News

Urządzenia mobilne bardziej cenione przez dzieci niż słodycze

  • 31 października, 2018
  • 2 min read
[addtoany]
Urządzenia mobilne bardziej cenione przez dzieci niż słodycze

Przeciętne dziecko dostaje swoje pierwsze urządzenie mobilne gdy ma 9 lat – wynika z raportu opracowanego przez Edelman Intelligence na zlecenie Norton by Symantec.

Według badania Moje pierwsze urządzenie przeprowadzonego na respondentach z rynków europejskich (w tym z Polski) i bliskowschodnich, dzieci spędzają obecnie więcej czasu przed ekranami urządzeń mobilnych (średnio 2 godziny i 35 minut dziennie) niż na zabawie na dworze (średnio 1 godz. i 58 min. dziennie).

Jeżeli chodzi o Polskę, to średni czas spędzany z urządzeniem mobilnym wynosi 2 godziny i 24 minuty dziennie, podczas gdy czas poświęcany na zabawy na dworze – 2 godziny i 8 minut.  Okazuje się też, że dzieci bardziej cenią czas spędzany na urządzeniach mobilnych niż słodycze.

Swoje pierwsze urządzenie mobilne dzieci otrzymują już w wieku 9 lat (w Polsce – w wieku 8 lat). Jednocześnie rodzice deklarują, że odpowiednim wiekiem na otrzymanie takiego urządzenia byłoby 10 lat (wg respondentów z Polski – 9 lat).

73% rodziców przyznaje, że dają dzieciom zły przykład spędzając za dużo czasu w sieci.

Jednocześnie 72% respondentów uważa, że posiadanie własnego urządzenia mobilnego uczy dzieci odpowiedzialności. Co drugi rodzic twierdzi, że technologie i urządzenia mobilne pozwalają na rozwijanie umiejętności uczenia się i rozwiązywania problemów (51%), a także pozytywnie wpływają na kreatywność (48%) i poczucie szczęścia (45%).

Sondaż przeprowadzono na grupie niemal 7 000 rodziców z Europy i Bliskiego Wschodu posiadających dzieci w wieku 5-16 lat.

 

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *