Strona główna » Polscy konsumenci w mediach społecznościowych

Polscy konsumenci w mediach społecznościowych

Polscy konsumenci w mediach społecznościowych

84% polskich internautów deklaruje, że posiada przynajmniej jedno konto w mediach społecznościowych, 63% korzysta z takich serwisów regularnie, a 15% przyznaje się do korzystania z social mediów non stop – wynika z raportu Lubię to czy kupuję to opracowanego przez Mobile Institute dla Izby Gospodarki Elektronicznej.

Polacy najchętniej korzystają z Facebooka (73%), a w dalszej kolejności – z YouTube, Instagrama, Naszej Klasy, Snapchata i Google+.

Serwisy społecznościowe preferowane przez kobiety i mężczyzn w Polsce są bardzo podobne. Kobiety trochę częściej używają Facebooka (+6 p.p.) i Naszej Klasy (+7 p.p.), a mężczyźni chętniej korzystają z Twittera (+13 p.p.), ask.fom (+8 p.p.) i Google+ (+5 p.p.).

Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym w grupie wiekowej 19-24 lata (88%). Jednak wśród najmłodszych przebadanych internautów (15-18 lat) wskaźnik ten wynosi tylko 52%. Wśród młodych internautów popularny jest również YouTube – w grupie 19-24 lata z serwisu korzysta 54% osób.

Do lajkowania materiałów publikowanych przez marki przyznaje się 42% użytkowników. Nieco chętniej robią to kobiety niż mężczyźni (+6 p.p. przewagi) i młodsi konsumenci. Najwięcej fanów mają marki w największych miastach (77%), podczas gdy w małych miastach i na wsiach – 40%.

46% użytkowników mediów społecznościowych poznaje dzięki nim nowe marki, a 60% aktywnie poszukuje informacji o markach i treści przez nie udostępnianych. Trzech na czterech internautów używających social mediów twierdzi, że pozytywne opinie wpływają na ich skłonność do dokonania zakupu. Negatywne opinie zniechęcają ponad 2/3 użytkowników mediów społecznościowych.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.