blog iPresso Marketing Automation

76% firm B2C korzysta z content marketingu

76% firm B2C z Ameryki Północnej wykorzystuje w swoich działaniach content marketing. Przedstawiciele ponad jednej trzeciej z nich (37%) uważają, że ich działania w tym zakresie można określić jako zaawansowane – wynika z raportu B2C Content Marketing – 2016 Benchmarks, Budgets and Trends – North America opracowanego przez Content Marketing Institute.

Coraz większa liczba marketerów posiada udokumentowaną strategię w zakresie contentu (37%, w porównaniu z 27% rok wcześniej). Jak wynika z badań CMI, marketerzy posiadający spisaną strategię takich działań są skuteczniejsi od tych, którzy posiadają strategię niespisaną lub nie mają jej w ogóle.

48% ankietowanych spotyka się ze swoim zespołem codziennie lub przynajmniej raz w tygodniu w celu omówienia działań content marketingowych. 59% spośród nich uznaje takie spotkania za cenne.

62% content marketerów wykorzystuje w swoich działaniach publikację infografik – forma ta cieszy się obecnie największą popularnością, rok wcześniej korzystało z niej 45% marketerów. Rośnie też pozytywna ocena ich skuteczności – 63% ankietowanych twierdzi, że publikacja infografik przynosi efekty.

Coraz lepsze wyniki daje marketerom B2C publikacja treści na Facebooku66% respondentów twierdzi, że działania te są skuteczne (w poprzednim roku – 58%).

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz