50% polskich firm zwiększy budżet na content marketing

29% polskich marketerów deklaruje duży stopień zadowolenia ze swoich działań content marketingowych, a 57% wyraża umiarkowaną satysfakcję. 50% firm zamierza podnieść budżet przeznaczany na content marketing w 2016 roku – wynika z raportu Content Marketing w Polsce przygotowanego przez WhitePress.

 

Do najważniejszych zadań realizowanych za pomocą content marketingu, zaliczono budowanie świadomości marki (75%) oraz pozyskiwanie klientów i sprzedaż (69%).

Problemem dla firm jest mierzenie skuteczności działań content marketingowych. Ponad 50% marketerów uważa taki pomiar za trudny lub bardzo trudny do przeprowadzenia. 20% firm w ogóle nie analizuje skuteczności kampanii.

Największe zadowolenie ze swoich działać content marketingowych wyrazili przedstawiciele tych firm, które posiadają spisaną strategią w tym zakresie. 58% marketerów, którzy spisali strategię jest bardzo zadowolonych z efektów CM. 34% z nich zadeklarowało umiarkowane zadowolenie, a tylko 8% niezadowolenie z efektów.

Do najkorzystniejszych kanałów dystrybucji treści aż 77% ankietowanych zaliczyło publikację na własnej stronie lub blogu. 67% wskazało natomiast media społecznościowe.

Newslettery okazały się najskuteczniejszą formą dbania o lojalność klienta – wskazało na nie 29% marketerów. Wizerunek eksperta najlepiej budować przez artykuły i wypowiedzi w mediach branżowych, a także case studies i e-booki.

Zapytani o najtrudniejsze do realizacji formy contentu, respondenci wskazywali na: materiały wideo (52%), webinaria (47%) oraz e-booki i white papers (38%).

 Cały raport można pobrać tutaj.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>