Dokąd zmierza social media marketing? Według badania przeprowadzonego przez Social Media Examiner wśród 3 700 marketerów, coraz większe znaczenie w tej dziedzinie odgrywać będą Twitter, YouTube i LinkedIn.
- Media społecznościowe istotnym narzędziem dla marketerów
Aż 96% marketerów wykorzystuje w jakimś stopniu media społecznościowe. 92% przyznaje, że social media marketing jest istotny w promocji ich firmy.
- Facebook wciąż na czele
Facebook (93%) jest nadal najpopularniejszym medium społecznościowym wykorzystywanym w marketingu. W dalszej kolejności plasują się Twitter, LinkedIn, Google+, YouTube, Pinterest i Instagram.
- Przyszłość należy do Twittera, YouTube’a i LinkedIn’a
66% marketerów zapowiedziało, że w przyszłości zamierza w większym stopniu używać Twittera. Tyle samo respondentów zamierza mocniej działać w YouTube i LinkedIn’ie.
- Marketerzy chcą lepiej wykorzystywać Facebooka
9 na 10 marketerów używa w swoich działaniach Facebooka. 68% chce dowiedzieć się więcej o sposobach korzystania z tej platformy, a 62% chce poszerzyć swoje działania w niej. Obecnie tylko 45% marketerów uważa, że ich aktywności na FB przynoszą efekty.
- Video coraz ważniejsze
57% marketerów korzysta w swoich działaniach z materiałów video. 72% planuje nauczyć się więcej na temat video marketingu i korzystać z niego w większym stopniu niż obecnie.
Dane pochodzą z 2015 Social Media Marketing Industry Report przygotowanego przez Social Media Examiner.
Odpowiedz