Średni czas przeznaczany na konsumpcję wszelkiego rodzaju mediów (telewizja, radio, Internet, prasa) w 2010 roku wynosił 461,8 minut dziennie. Do 2014 roku wskaźnik ten wzrósł o 5,1%, osiągając 485,3 minut – wynika z raportu „Media Consumption Forecasts” przygotowanego przez ZenithOptimedia w oparciu o badania przeprowadzone w 65 krajach z całego świata.
W 2015 r. globalna konsumpcja mediów ma wzrosnąć o kolejne 1,4%. Głównym powodem jest tu coraz większa ilość czasu przeznaczana na korzystanie z Internetu (w tym roku ma wzrosnąć o 11,8%). Według prognoz ZentihOptima, udział Internetu w ogólnej konsumpcji mediów wzrośnie z 12,9% w 2010 do 28,6% w 2017 r.
Rosnące znaczenie Internetu odbija się negatywnie na korzystaniu z pozostałych mediów. Między 2010 a 2014 rokiem spadła konsumpcja dzienników, magazynów, telewizji, radia i kina. Największe spadki odnotowała prasa – czas poświęcany na czytanie dzienników spadł o 25,6%, a magazynów o 19%.
Pomimo faktu, że globalna oglądalność telewizji również spada, to konsumenci nadal przeznaczają na jej oglądanie więcej czasu niż na korzystanie z jakiegokolwiek innego medium. W 2014 roku średni czas przeznaczany na telewizję wyniósł 183,9 minut dziennie. Z Internetu konsumenci korzystali natomiast średnio 109,5 minuty na dzień.
Odpowiedz