Coraz powszechniejsze stosowanie technologii Beacon, rosnąca popularność płatności mobilnych i dynamiczny rozwój Internetu Rzeczy – tak według Deloitte wygląda przyszłość marketingu.
Beacony coraz powszechniejsze
Prawie ⅓ amerykańskich sklepów rozważa wprowadzenie technologii Beacon jeszcze przed końcem 2015 roku. W Wielkiej Brytanii urządzenia te chce zainstalować 15-20% sprzedawców- wynika z raportu The Deloitte Consumer Review. Digital Predictions 2015.
45% posiadaczy smartfonów z Wielkiej Brytanii deklaruje, że chce otrzymywać wiadomości od sklepów. 33% przyznaje natomiast, że spersonalizowane komunikaty wpływają na ich decyzje zakupowe.
Wzrost zakupów przez smartfony
Według Deloitte rok 2015 przyniesieprzełom pod względem płatności dokonywanych w sklepach stacjonarnych za pomocą telefonów komórkowych. Około 5% spośród 600 milionów smartfonów wyposażonych w tryb NFC będzie wykorzystywanych przynajmniej raz w miesiącu do przeprowadzania transakcji w sklepie tradycyjnym – oznacza to wzrost takich zakupów o ponad 1 000%.
Dalszy rozwój Internetu Rzeczy
Deloitte przewiduje, że w roku 2015 w obiegu pojawi się miliard nowych urządzeń Internet of Things. Oznacza to wzrost o 60% w stosunku do roku 2014. Sprzęt komputerowy obsługujący Internet Rzeczy ma osiągnąć wartość 10 miliardów dolarów, a usługi wykonywane za pośrednictwem IoT – ok. 70 miliardów dolarów.
Internet Przedmiotów (lub Internet Rzeczy, ang. Internet of Things, IoT) zakłada połączenie w sieć wszelkich rodzajów urządzeń – okularów, samochodów, sprzętów RTV i AGD, a nawet ubrań – i pozwala na komunikację między nimi.
Odpowiedz