blog iPresso Marketing Automation

Polscy konsumenci podatni na promocje

Tylko 8% Polaków twierdzi, że w czasie zakupów wybiera dany produkt bez względu na wszelkie działania promocyjne nakłaniające do zakupu innego. Pozostali konsumenci przyznają, że są w jakimś stopniu podatni na promocje – wynika z „Monitora promocji 2014” przygotowanego przez ARC Rynek i Opinię.

Do najchętniej wykorzystywanych form promocji należą:

  • obniżka ceny produktu/usługi – 83%,
  • większa ilość produktów/usług za tą samą cenę – 74%,
  • dodatkowy produkt/usługa gratis – 39%,
  • degustacja/testowanie – 37%,
  • loteria – 24%.

Zdecydowana większość Polaków bierze pod uwagę promocje – mają jednak do nich różny stosunek:

  • zawsze chętnie korzystam z promocji – 17%,
  • często korzystam z promocji, kiedy chcę kupić dany produkt – 37%,
  • oferta musi być wyjątkowo atrakcyjna, żeby była przekonująca – 41%.

17% badanych twierdzi, że mieli negatywne doświadczenia związane z promocjami, takie jak zawyżone ceny towaru sprzedawanego jako promocyjny czy oferowanie produktów wadliwych lub przeterminowanych.

 

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz