Tylko 8% Polaków twierdzi, że w czasie zakupów wybiera dany produkt bez względu na wszelkie działania promocyjne nakłaniające do zakupu innego. Pozostali konsumenci przyznają, że są w jakimś stopniu podatni na promocje – wynika z „Monitora promocji 2014” przygotowanego przez ARC Rynek i Opinię.
Do najchętniej wykorzystywanych form promocji należą:
- obniżka ceny produktu/usługi – 83%,
- większa ilość produktów/usług za tą samą cenę – 74%,
- dodatkowy produkt/usługa gratis – 39%,
- degustacja/testowanie – 37%,
- loteria – 24%.
Zdecydowana większość Polaków bierze pod uwagę promocje – mają jednak do nich różny stosunek:
- zawsze chętnie korzystam z promocji – 17%,
- często korzystam z promocji, kiedy chcę kupić dany produkt – 37%,
- oferta musi być wyjątkowo atrakcyjna, żeby była przekonująca – 41%.
17% badanych twierdzi, że mieli negatywne doświadczenia związane z promocjami, takie jak zawyżone ceny towaru sprzedawanego jako promocyjny czy oferowanie produktów wadliwych lub przeterminowanych.
Odpowiedz