Rozwój Real-time biddingu w 5 liczbach

Real-time bidding to nowoczesny sposób zakupu reklamy w sieci oparty na automatyzacji, dopasowaniu treści do konkretnego konsumenta i czasie rzeczywistym. O jego rozwoju świadczą dane i prognozy statystyczne.

RTB pozwala na dopasowanie w czasie rzeczywistym przekazu reklamowego wyświetlanego konkretnemu konsumentowi na podstawie jego wcześniejszych zachowań w sieci.

Dzięki integracji tej technologii z kompleksowym systemem Marketing Automation możliwe jest precyzyjne dostosowanie treści do klienta w oparciu o zgromadzone w systemie informacje o jego cechach, aktywnościach i potrzebach.

 

O rozwoju RTB świadczą następujące dane:

1. RTB był w roku 2013 najszybciej rosnącym sektorem cyfrowej reklamy (źródło: IAB).

2. Szybki wzrost znaczenia RTB można zaobserwować na przykładzie DoubleClick Ad Exchange (ADX), gdzie sprzedaż tego rodzaju reklamy wzrosła z 8% do 68% w czasie krószym niż półtora roku (źródło: Google).

3. Według analiz firmy eMarketer, w roku 2015 w Stanach Zjednoczonych RTB stanowić będzie już 25% całości wydatków na reklamę odsłonową w Internecie.

4. Według IDC, ogólnoświatowe wydatki na RTB wzrosną w roku 2017 do 20,8 miliardów dolarów.

5. Zgodnie z prognozami IDC, RTB ma rozwijać się w tempie 49% rocznie, dzięki czemu do roku 2022 stanowić będzie 80% rynku reklamy display w USA.

 

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>